مدارس به شرط رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف شدند

0
(0)

مدارس به شرط رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف شدندخبرگزاری فارس: مدارس به شرط رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف شدند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: مجلس قانون معافیت مدارس از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز را مصوب کرد و از سال 97، مدارس از پرداخت این هزینه‌ها به شرط رعایت الگوی مصرف معاف هستند.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص «مصوبه مجلس مبنی بر معافیت مدارس از پرداخت هزینه‌های مربوط به آب، برق و گاز»، اظهار داشت: آرزوی چند ساله کسانی که در آموزش و پرورش بودند، چنین موضوعی بود؛ بالاخره مدارس برای دولت است و این همه هزینه‌های آب، گاز و برق وجود دارد که هیچ یک از مدارس نمی‌توانند آنها را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: سرانه ناچیزی که به مدارس اختصاص داده می‌شود، به جای اینکه برای کیفیت آموزش و پرورش هزینه شود، صرف تأمین پرداخت هزینه‌های قبوض آب، برق و گاز هم نمی‌شود و مدیران مدارس اسیر حضور در ادارات مختلف هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: مجلس این قانون را مصوب کرد و از سال 97، مدارس از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف هستند؛ البته به شرط رعایت الگوی مصرف این کار انجام می‌شود.

میرزاده متذکر شد: دستورالعمل الگوی مصرف را وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، نیرو و نفت تهیه کرده و ابلاغ می‌کنند.

وی در خصوص «سرنوشت بدهی‌های مربوط به قبوض مختلف مدارس در حال حاضر»، بیان داشت: بدهی‌های مدارس در این خصوص مربوط به این قانون نیست و این بدهی‌ها سال‌هاست که وجود دارد؛ این قانون مصوب مربوط به سال 97 است و وجود مشکل بدهی مدارس، به دلیل کسری اعتباری آموزش و پرورش است که بخشی از آن مربوط به پرداخت قبوض مدارس است.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)