مجلس «معافیت مدارس از هزینه آب و برق» را فعلا مسکوت گذاشت

0
(0)

به دلیل وجود برخی ابهامات؛جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی عصر امروز و بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، بند الحاقی ۳ به تبصره ۶ لایحه بودجه را که به موضوع معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب، برق و گاز اختصاص دارد، برای رفع اشکال به کمیسیون تلفیق بودجه بازگرداندند.

در متن گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با این بند آمده بود: «کلیه مدارس آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی آب و برق و گاز در سقف الگوی مصرف معاف هستند. سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه های نیرو و آموزش و پرورش تدوین و اجرا می شود.»

این بند الحاقی با توجه به مغایرت با برنامه ششم توسعه نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشت که ابتدا با ۱۴۹ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده اکثریت آرا را به دست نیاورد و در ادامه پیشنهاد اصلاح آن با حذف مدارس غیردولتی و اختصاص حکم این بند به مدارس دولتی و رعایت سقف الگوی مصرف ارائه شد که این پیشنهاد هم رای نیاورد.

در نهایت با پیشنهاد رئیس مجلس و موافقت نمایندگان این بند برای بررسی بیشتر و رفع اشکال به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ ارجاع شد تا پس از رفع ایراد مجددا در صحن مجلس بررسی شود.

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)