مبارزه با مواد مخدر مستلزم احساس مسئولیت مشترک از سوی همه کشورهاست

0
(0)

به گزارش ایسنا، محسن اسپری در نشست ویژه دیپلمات‌های مقیم تهران که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر برگزار شد، گفت: تولید و مصرف مواد مخدر در جهان نسبت به درصد جمعیتی، در حال افزایش است.

وی افزود: بازارهای موادمخدر پیچیده و مملو از کانابیس، هروئین و صدها ماده صنعتی است و در سالهای اخیر نیز شاهد گسترش مواد خطرناکی هستیم که در گزارش اخیر سازمان ملل در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ منعکس شده است.

مدیرکل امور بین‌المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه ادامه داد: 275 میلیون نفر در دنیا مواد مخدر تا سال ۲۰۲۰ مصرف کرده‌اند و بیش از ۳۶ میلیون نفر از اختلالات مصرف مواد مخدر رنج می برند.

اسپری گفت: کوکائین مربوط به اقشار مرفه در جهان است و کووید ۱۹ مشکلات ناشی از موادمخدر را افزایش داده است که این موضوعات، دستاوردهای توسعه پایدار را به مخاطره می‌اندازند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار بزرگترین تولیدکننده تریاک جهان –افغانستان- قرار دارد و متحمل هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی شده است و علی رغم تحمل این هزینه‌ها، با تحریم های ظالمانه در تجهیزات مبارزه با مواد مخدر مواجه است.

مدیرکل امور بین‌المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران سهم خود را در مبارزه با موادمخدر ایفا می‌کند و این در حالی است که موادمخدر معضلی مشترک و جهانی است و ابعادش فراتر از مرزها است و هیچ کشوری از خطرات آن مصون نیست؛ لذا مبارزه با موادمخدر مستلزم احساس مسئولیت مشترک از سوی همه کشورهای دنیا است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)