ماه رمضان، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است

0
(0)

سیدجواد محمدزاده در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ماه رمضان ماه بندگی انسان در کنار ساختن دیگر انسان‌ها است، در این ماه بندگان خدا در اذکار و سبک عبادات از فردیت خارج و به وسیله پیوستن به انسان‌های دیگر عروج پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این ماه انسان‌ها می‌آموزند که تنها نیستند و برای اینکه به قرب الهی برسند باید دست دیگر انسان‌ها را گرفته و به آن‌ها توجه کنند، افزود: بندگان خدا در این ماه برای کسب رضایت الهی خود را از منیت‌ها خارج کرده و با خواندن قرآن دل‌های خود را جلا می‌دهند.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان یکی از فلسفه‌های ماه مبارک رمضان را نزول قرآن دانست و افزود: به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی تمام همت و جان قرآن در توحید و یگانگی خدا نهفته است.

محمدزاده توضیح داد: اعتقاد به یگانگی خداوند به این معنی است که انسان‌ها به معنی واقعی کلمه مصداق آیه «و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر» باشند.

رئیس تبلیغات اسامی گرگان بیان کرد: یکی از فضیلت‌های ماه رمضان توجه به جامعه است به این معنی که با برگزاری افطاری ساده، دستگیری از نیازمندان و برگزاری نماز جماعت و ترتیل خوانی زمینه رشد دینی جامعه را فراهم کنیم.

محمدزاده با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان بندگان خدا رابطه خود را با خدا اصلاح می‌کنند و قبل از آنکه رابطه خود را با خدا اصلاح کنند باید رابطه خود را با بندگان خدا اصلاح کنند، افزود:  انسان‌ها در ماه رمضان توجه ویژه ای به ملکوت دارند و یکی از فلسفه‌های مهم رمضان توجه به پیامبر گرامی اسلام است که برای تحقق جامعه اسلامی  و دینی تلاش کرده‌است.

وی تصریح کرد: حس مسئولیت‌پذیری، تلاش، کوشش، مهربانی، مودت، ‌ایمان، اخلاص، ولایت پذیری و اطاعت‌پذیری از خداوند در ماه مبارک رمضان افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل این ماه زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)