ماماهای برگزیده استان قم تجلیل شدند

0
(0)



ایسنا/قم همزمان با هفته سلامت، جشن روز ماما در دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور مسوولان این دانشگاه، حسین غریب مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم و زینب عبدالهی مدیر دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم برگزار شد.

دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم گفت: اینکه امروز می توانیم در کنار هم جشن برگزار کنیم، به برکت مجاهدت ها و تلاش های صورت گرفته در عرصه مقابله با ویروس کرونا است که جامعه مامایی نیز در این امر نقش بسزایی داشتند.

وی گفت: ماماهای استان قم در اپیدمی کرونا در راستای کنترل و مراقبت از مادران پرخطر و درگیر کرونا، نهایت تلاش را انجام دادند که از زحمات آنها قدردانی می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: صد سال از خدمات مامایی در کشور می گذرد و یکی از مشاغل پراسترس مامایی است اما متاسفانه هنوز جایگاه واقعی آنها دیده نمی شود.

 مصری به موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: این موضوع مد نظر دنیا بوده و کشورهای مختلف می دانند که افزایش جمعیت و نیروی جوان ارزشمند و در آینده آن کشور تاثیرگذار است.

وی گفت: در کشور و استان قم نیز برنامه ریزی های گسترده ای در این زمینه انجام شده و قرارگاه تعالی جمعیت نیز در سطح استان دایر و جامعه مامایی هم در این زمینه نقش بسزایی دارد.

دکتر عادلی رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم نیز در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت روز ماما از زحمات و تلاش های جامعه مامایی استان قدردانی کرد.

وی افزود: کار جامعه سلامت به صورت تیمی بوده و اگر این تیم منسجم در کنار هم نباشند، سلامت مردم خدشه دار شده و برنامه ها به درستی پیش نمی رود.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت: بنده به نمایندگی از جامعه پزشکی استان از تلاش ها و زحمات جامعه مامایی استان قدردانی کرده و آرزوی موفقیت برای شما دارم.

در ادامه جلسه دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: ماماها هم مسئولیت سلامت جنین و هم مادر را برعهده دارند که با تلاش های مضاعفی که انجام می دهند، نقش قابل توجهی در سلامت جامعه خواهند داشت.

وی افزود: جامعه مامایی استان در دوره های مختلف از جمله همه گیری ویروس کرونا، در کنار خانواده سلامت در راستای مراقبت از بیماران نهایت تلاش را انجام دادند که از زحمات آنها قدردانی می کنیم.
همچنین دکتر باقریان معاون فنی مرکز بهداشت قم نیز به موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت کشور به شدت در حال پیر شدن است و متاسفانه شاهد کاهش رشد جمعیت هستیم.

وی افزود: تمام دنیا به دنبال بالندگی و پویایی جمعیت خود هستند که نباید کشور ما از این موضوع عقب مانده و دچار مشکل شود.

شایان ذکر است استان قم دارای ۸۰۰ ماما در بخش های مختلف است که در پایان این مراسم از ماماهای نمونه قم تجلیل شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)