ماجرای قطعی اینترنت و تکلیف مهم وزارت ارتباطات در لایحه بودجه

0
(0)



به گزارش ایسنا، هفته آخر آبان ماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبر قطع موقت شبکه اینترنت منتشر شد. روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت از بروز وقفه در شبکه انتقال استان تهران از ساعت 9:45 تا 10:25 در تامین ترافیک داخلی و بین المللی اپراتورهای کشور خبر داد.

پس از مدتی شرکت ارتباطات زیرساخت کشور ضمن عذرخواهی و تاکید بر اینکه با تلاش همکاران و کارشناسان فنی این شرکت اقدامات لازم صورت گرفته و شبکه عادی شده و هیچ گونه اختلالی در شبکه ارتباطی زیرساخت ایجاد نشده است.

مهم ترین پیش نیازهای یک دولت هوشمند چیست؟ این یکی از مهمترین اخبار منتشر شده در این هفته بود. محمد هوانسری – معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران – در همایش پیشرفت معماری سازمانی ایران با محوریت حکمرانی دیجیتال که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، به بررسی توسعه دولت هوشمند به عنوان فصل جدیدی در ماموریت های سازمان فناوری اطلاعات ایران که دو سال از عمر آن می گذرد گذشته آغاز شده و افق روشنی در پیش است.

وی با اشاره به پیش نیازهای ایجاد بستر مدیریتی گفت: جایگزینی رویکرد مشارکتی به جای کارفرما در رابطه دولت و بخش خصوصی، تعیین استانداردهای مشترک برای جمع آوری، ذخیره، مدیریت و اشتراک گذاری داده های دولتی، استفاده از بسترهای ملی مانند ملی. مرکز تبادل اطلاعات، بلوغ بالا بودن سازمانی و نیاز به تغییر نگرش و اصلاح فرهنگ سازمانی باز، پیش نیاز ایجاد دولت بر بستر است.

همچنین در هفته جاری وزیر ارتباطات از پوشش 20 میلیون خانوار با فیبر نوری تا پایان دولت خبر داد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و سیستم های پرداخت با بیان اینکه برای اولین بار در کشور به تصاویر باکیفیت از سراسر جهان دسترسی داریم، اعلام کرد: اکنون در حال افزایش سرعت فیبر هستیم. اینترنت ثابت نوری که می تواند سرعت نامحدودی را به مردم بدهد و در یکی از شهرها به سرعت دانلود 100 مگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود 800 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کردیم و در صدد هستیم به سرعت گیگابیت بر ثانیه برسیم. و در حال حاضر بیش از چهار میلیون کاربر با فیبر نوری متصل هستند. آنها دسترسی به فیبر دارند و فیبر در حال حاضر در 200 شهر در حال توسعه است و تا پایان سال به هشت میلیون خانوار خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: همچنین به دنبال توسعه فیبر نوری تا 20 میلیون کاربر هستیم. تمام خانوارهای شهری، تا پایان دولت.

همچنین با نزدیک شدن به پایان هفته بخش اول لایحه بودجه 1403 منتشر شد که بر اساس آن کلیه دستگاه های اجرایی بر اساس قانون برنامه هفتم و شرکت های دولتی و مؤسسات و سازمان هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند موظف به تأمین اعتبار هستند. حداقل نیم درصد از اعتبارات هزینه شده یا اعتبارات. دارایی های سرمایه ای خود را برای تضمین و بهبود سطح امنیت شبکه، امنیت زیرساخت و امنیت سیستم و جلوگیری از حوادث امنیت سایبری در دستگاه های خود تخصیص دهند.

از سوی دیگر در بخشی دیگر از این لایحه اعلام شده است که به منظور تسریع و تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه نوری کشور، وزارت نیرو با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، متعهد می شود استانداردها، مقررات و تعرفه های عبور کابل های نوری هوایی کاربران مشخص شده از تیرها و تیرهای برق را با رعایت اصول امنیتی و پدافند غیرعامل که حداکثر ظرف مدت دو مدت به تصویب هیأت وزیران می رسد، تعیین نماید. ماه ها.

معافیت مالیاتی مشاغل اینترنتی در بودجه سال آینده موضوع دیگری بود که در لایحه بودجه سال آینده به آن پرداخته شد.

با توجه به جزئیات این موضوع، به منظور حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال کشور و تشویق کسب و کارهای اینترنتی به استفاده از بسترهای بومی، تا پایان سال 1402 درآمد کسب و کار افراد در پلتفرم شرکت های محلی مورد تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تا پایان سال 1401 پرونده مالیاتی نداشت مشمول نرخ مالیات صفر می شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)