قانونمند کردن ارزهای مجازی اجتناب‌ناپذیر است

0
(0)

قانونمند کردن ارزهای مجازی اجتناب‌ناپذیر استخبرگزاری فارس: قانونمند کردن ارزهای مجازی اجتناب‌ناپذیر است

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: قانونمند شدن ارزهای مجازی اجتناب‌ناپذیر است و فقط باید دید چه زمانی دولت‌ها اقدام به تنظیم بازار این ارزها خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، گفت: در حال حاضر فقط مسأله زمان در بحث قانونمند کردن ارزهای مجازی در کشورها مطرح است و باید دید چه زمانی کشورها این ارزها را قانونی می‌کنند.

وی در مصاحبه با CNNMoney گفت: این مسأله اجتناب‌ناپذیر است کاملاً واضح است که ما در این حوزه به قوانین بین‌المللی و نظارت کافی نیازمندیم.

لاگارد گفت: احتمالاً هم اکنون در حوزه ارزهای مجازی فعالیت‌های پنهانی نیز وجود دارد.

رئیس صندوق بین‌المللی پول، گفت: صندوق بین‌المللی پول به شدت تلاش می‌کند تا از استفاده ارزهای مجازی در پولشویی و حمایت مالی از تروریسم جلوگیری کند.

وی افزود: در این زمینه باید به جای تمرکز بر افراد و شرکت‌ها استفاده‌کننده باید بر نحوه استفاده از ارزهای مجازی به نظارت بر آنها تمرکز کرد.

لاگارد در حالی این سخنران را ابراز کرده است که سیاست‌گذاران و سیاستمداران کشورهای جهان در تلاش هستند تا ارزهای مجازی را سرکوب کنند. هفته گذشته وزرای اقتصاد آلمان و فرانسه اعلام کرده‌اند که ارزهای دیجیتال می‌توانند برای سرمایه‌گذاران و ثبات مالی بلندمدت مخاطره‌آمیز باشند.

پیشتر نیز رئیس کل بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی گفته بود که بیت‌کوین ترکیبی از یک حباب، فاجعه‌ زیست‌محیطی و یک کلاهبرداری پنهان است.

وی از رؤسای بانک‌های مرکزی کشورهای جهان خواست تا ارزهای مجازی و استفاده از آنها را سرکوب کنند. هم اکنون مبادلات ارزهای مجازی در چین، کره جنوبی و هند که زمانی رونق زیادی در این کشورها داشت ممنوع شده است. از سوی دیگر FBI و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال سرکوب برخی کارگزاری‌های ارزهای مجازی در این کشور هستند.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)