قالیباف: حمایت رهبری از مجلس نقطه عطفی در دوره چهارساله مجلس یازدهم است

0
(0)

به گزارش ایسنا محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وظیفه خود می دانم به نمایندگی از تمامی وکلای مردم از رهبر حکیم انقلاب بابت لطف ویژه ای که به فرزندان خود در مجلس یازدهم داشتند خاضعانه و مسئولانه سپاسگزاری کنم.

وی افزود: بی تردید حمایت کم نظیر ایشان از سربازان خود در سنگر وکالت مردم در آغاز سال چهارم فعالیت مجلس نقطه عطفی در این دوره چهارساله محسوب می شود. مخصوصا که ایشان با تأکید ویژه فرمودند که بر اساس آگاهی و اطلاعات یعنی بر اساس کارنامه مجلس نقاط قوت مجلس یازدهم را تبیین می کنند. ما واقف هستیم که اشراف ویژه ایشان بر جزئیات فعالیت مجلس یازدهم منجر به این حمایت مسئولیت زا و متمایز شده است و البته معترف هستیم که به دلایلی که در ادامه ذکر خواهم کرد در برخی موارد اشراف مردم بر جزئیات عملکرد مجلس و به دنبال آن قضاوت در باره این عملکرد فاصله هایی با واقعیت دستاوردهای مجلس دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اول آنکه رهبر معظم انقلاب با توجه به شناخت دقیقی که از وظایف و اختیارات قوا و دستگاه های کشور دارند، وظیفه اصلی مجلس را به طور ویژه قانونگذاری مبتنی بر شناخت دقیق از مشکلات کشور می دانند. بر این اساس وظیفه ارزیابی اصلی ایشان از فعالیت یک دوره از مجلس بر محور قانون های تصویب شده در طول دوره است.

قالیباف با بیان اینکه بررسی اجمالی و منصفانه نشان می دهد مجلس یازدهم از حیث قانونگذاری بسیار موفق تر از مجالس گذشته عمل کرده است، یادآور شد: تصویب قانون های ضد رانت همچون قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار، تصویب قوانین ضد دلالی و سوداگری همچون مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه، حمایت از اشتغال جوانان با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، توجه به مسأله حیاتی پیری جمعیت با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تصویب قانون رتبه بندی معلمان، افزایش ویژه حقوق سربازان، حمایت از دستاوردهای کشور با تصویب قانون اقدام راهبردی بخشی از اقداماتی است که برای تصویب برخی از آنها در مجالس قبل به دلایل مختلف سال ها اراده ای وجود نداشت.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر وظیفه قانونگذاری مجلس و فاصله قابل توجه مجلس یازدهم با مجالس گذشته در تصویب قوانین راهبردی و ناظر به مسائل کشور هسته مرکزی حمایت ویژه ایشان از اقدامات مجلس بود. همچنین اینکه فعالیت مجلس با برخی نقاط ضعف همچنین با حاشیه های ساخته شده همراه است که بر برآیند کلی عملکرد مثبت مجلس سایه انداخته است. هر دوی اینها امکان قضاوت در خصوص فعالیت مجلس و امکان دیده شدن این فعالیت را در اذهان عمومی تحت الشعاع قرار داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب بر این نقاط ضعف در سال پایانی در عین حمایت ایشان از برآیند کلی عملکرد مجلس انقلابی وظیفه سنگینی بر دوش ما برای رفع کاستی ها قرار می دهد و برای جریان انقلابی توجه به متن اصلی یعنی برآیند کلی کارنامه مجلس را یادآور می شود تا بتوانیم با دیدی جامع و واقع بینانه و همزمان به قوت ها و ضعف ها قضاوتی دقیق و منصفانه از عملکرد مجلس ارائه کنیم.

ادامه دارد…



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)