«فیلشاه» توانایی رقابت با فیلم‌های بخش رئال را دارد/ سه برابر استاندارد فیلم‌های ایرانی پلان داریم

0
(0)

«فیلشاه» توانایی رقابت با فیلم‌های بخش رئال را دارد/ سه برابر استاندارد فیلم‌های ایرانی پلان داریمخبرگزاری فارس: «فیلشاه» توانایی رقابت با فیلم‌های بخش رئال را دارد/ سه برابر استاندارد فیلم‌های ایرانی پلان داریم

هادی محمدیان در گفت‌وگو با «سینما دو» درباره ویژگی‌های انیمیشن جدیدش پس از «شاهزاده روم» توضیح داد و آن را قادر به رقابت با فیلم‌های بخش رئال جشنواره فیلم فجر دانست.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، هادی محمدیان کارگردان انیمیشن «فیلشاه» در گفتگو با برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا، در آغاز گفتگو به شاهزاده روم اشاره کرد و گفت: در شاهزاده روم سعی کردیم، فیلم برای مخاطب کودک و نوجوان باشد. بعد از اکران آن فیلم، تجربیات بیشتری کسب کردیم و تصمیم گرفتیم، برای فیلم های بعدی، تکلیف مان را با مخاطب بیشتر مشخص تر کنیم.
وی افزود: در «فیلشاه» با فیلمی سر و کار داریم که اولویت نخستش، مخاطب قرار دادن کودک و نوجوان است و این را در همه بخش های فیلم از ساختمان و شاکله فیلمنامه گرفته تا طراحی کاراکتر، فضاسازی، روابط اجتماعی، نوع دیالوگ ها و تعلیق می‌توان شاهد بود.
این انیماتور همچنین از تلاش برای جذب مخاطب بزرگسال در انیمیشن «فیلشاه» گفت و اظهار کرد: جذب همزمان مخاطب کودک و نوجوان و بزرگسال کار سختی است. برای این مهم، سعی کردیم در اولویت اول فضای سرگرم کننده و جذابی برای کودکان بسازیم و پس از آن از عنصر غافلگیری برای جذب مخاطب بزرگسال استفاده کردیم.
محمدیان با اشاره به مقایسه انیمیشن های ایرانی با نمونه های خارجی، عنوان کرد: تردیدی نیست که مخاطب ذائقه ایرانی به وسیله فیلم و انیمیشن خارجی شکل گرفته است و این ذائقه بصری و فیلمنامه ای بسیار قوی است. به همین دلیل بلافاصله انیمیشن های ایرانی با نمونه های خارجی مقایسه می شود. هر چند این کار به دلیل آنکه هزینه و زمان انیمیشن های خارجی اشتباه است و هزینه و زمانی که آنها می گذارند 100 تا 200 برابر بیشتر از نمونه های ایرانی است، اما به هر حال از آن استقبال می کنیم زیرا برای ما یک فضای رقابتی ایجاد می کند.
کارگردان انیمیشن «فیلشاه» افزود: به هر حال ما هم باید در اکران داخلی با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم و هم ان شاءالله قرار است «فیلشاه» اکران خارجی نیز داشته باشد. به همین دلیل برای بالا بردن کیفیت نیاز است از سخت افزارهایی استفاده کنیم که پردازش فیلم را انجام دهد اما متاسفانه فعلا توانمندی سخت افزاری خیلی زیاد نیست. برای همین ما به خاطر زمان پروژه مجبور شدیم فقط بخشی از رندر کار را با سیستم های خارجی انجام دادیم که کار به جشنواره فجر برسد.
وی درباره حضور کار تازه اش در جشنواره فیلم فجر نیز توضیح داد: قرار گرفتن فیلم انیمیشن در جشنواره های فیلم اتفاق تازه ای نیست و در دنیا هم در اسکار تا دو دهه قبل هم انیمیشن ها با فیلمهای زنده رقابت می کردند. این فیلم توانایی رقابت با بخش رئال را دارد و بهترین داور جشنواره مردم و مخاطبان، منتقدان و هیات داوران هستند.
محمدیان در پایان گفت: «فیلشاه» سه برابر استاندارد فیلمهای ایرانی پلان یعنی بالای 2200 پلان دارد و ریتم آن به شدت تند است. چیزی جز عشق و علاقه تیم نمی توانست منجر به کنار هم چیدن این پلان ها در کنار هم شود. در انیمیشن خلا هست و هیچ چیز وجود ندارد و باید فکر همه چیز را از قبل کرد بنابراین انرژی مثبت، انگیزه و عشقی را که تیم سازنده به سمت مخاطب پرتاب کرده، حتما مخاطبان جشنواره، داوران و منتقدان خواهند دید و امیدوارم از فیلم لذت ببرند.
«سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا در شبهای برگزاری جشنواره فیلم فجر هر شب ساعت 23:30 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)