فلسطین برای عماد مغنیه همه چیز بود/ایران حامی دائم و راهبردی جریان مقاومت است

0
(0)
راز رضوان

معاون شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: عماد مغنیه برای فلسطینی زندگی کرد، مقاومت کرد و شهید شد، آزادی فلسطین برای او همه چیز بود.

به گزارش ایسنا، صبح روز پنج‌شنبه شیخ نبیل قاووق در همایش گرامیداشت یاد شهید عماد مغنیه (راز رضوان)، تصریح کرد: عماد مغنیه مبارزه را از زمان کودکی آغاز کرد. او از زمان نخستین عملیات استشهادی علیه اسرائیل در منطقه صور تمام معادلات برتری و چیرگی اسرائیل را در هم شکست و این آغازی برای پیروزی بعدی‌ امت اسلامی در لبنان و فلسطین بود.

این مقام حزب‌الله خاطرنشان کرد:‌در سال 2000 در زمان آزادسازی جنوب لبنان که در روز یکشنبه اتفاق افتاد و در روز دوشنبه درگیری‌ها همچنان ادامه داشت، عماد مغنیه اتاق عملیات را رها کرد و با فاتحین به سمت سیم خاردارهای عملیاتی اسرائیل رفت. او در آن زمان گفت آزادی جنوب و نزدیک شدن به مرزهای فلسطین بزرگ‌ترین و شکوهمندترین روز برای من است.

شیخ بنیل قاووق با بیان اینکه اکنون حدود 10 سال از شهادت عماد مغنیه می‌گذرد و همچنان روح این شهید در جریان مقاومت جاری و روان است، ادامه داد: او عقل استراتژیک جریان مقاومت و هدف نخست دستگاه‌های اطلاعاتی جهان بود. شهید عماد مغنیه سرباز وفادار امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای بود.

معاون شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از برگزاری چنین جلسه‌ای و همچنین قدردانی از حضور سردار سلیمانی در این مراسم، به پیروزی‌های اخیر جریان مقاومت در مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی و نقش ایران در این زمینه اشاره کرد و افزود: اگر فداکاری‌های ایران در عراق، سوریه و منطقه نبود، این منطقه سقوط می‌کرد و داعش بر آن مسلط بود. ایران عمق امنیتی و استراتژیکی جریان مقاومت در فلسطین، سوریه، عراق و لبنان است. ایران حامی دائم، همیشگی و راهبردی جریان مقاومت است.

وی همچنین در این سخنرانی با اشاره به تعلق عاطفی و فکری عماد مغنیه به حزب‌الله، گفت: عماد یار همراه حزب‌الله بود، همان‌طور که حضرت عباس یار امام حسین (ع) و حضرت حمزه همراه پیامبر (ص) بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با حضور سردار سلیمانی، علی‌اکبر ولایتی، صالح العاروری قائم مقام رییس دفتر سیاسی حماس و شیخ نبیل قاووق از جایزه جهانی ایثار رونمایی شد. این جایزه در این مراسم به نماینده خانواده عماد مغنیه تقدیم شد.

گفتنی است طبق گفته دست‌اندرکاران این برنامه، این جایزه سالانه خواهد بود و به چهره‌های برجسته ایثارگر در جهان اسلام و جریان مقاومت اهدا می‌شود.

در این مراسم همچنین نمایندگان جنبش جهاد اسلامی و همچنین حماس در تهران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)