فعالان اقتصادی برای گسترش همکاری‌های ایران و ترکیه تلاش می‌کنند

0
(0)

به گزارش ایسنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر رسمی خود به ترکیه در نشست مشترک فعالان اقتصادی دو کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم به ارتقای سطح روابط اقتصادی با ترکیه است، گفت: : جلوه این تصمیم در اسناد و قراردادهای امضا شده امروز بین دو کشور به نمایش گذاشته شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران و ترکیه فرصت های متقابل مختلفی برای گسترش همکاری های اقتصادی میان دو کشور دارند، افزود: دو کشور توافق کرده اند در گام اول حجم مبادلات تجاری را به 30 میلیارد دلار برسانند و شما فعالان اقتصادی افسران میدانی برای اجرای این هدف. تو مسئولی

دکتر رایضی با بیان اینکه مشکلات و کاستی ها به طور طبیعی در روند هر فعالیتی می تواند به وجود بیاید، گفت: مشکلات هر چقدر هم جدی باشد نباید جلوی فعالیت ها را بگیرند و برای ارتقای سطح ارتباط با فیمابین تلاش کنند.

رئیس جمهور دستگاه ها و سازمان های اداری دو کشور را مسئول و موظف به رفع مشکلات و موانع و تسهیل فعالیت های اقتصادی و تجاری و همکاری فعالان اقتصادی فیمابین دانست و گفت: سران دو کشور در دیدارهایی که داشتند. امروز و در تمامی رایزنی‌ها در روند کنونی روابط فیمابین بر اراده متقابل برای تعمیق و تحکیم روابط تاکید شد، لذا مسئولان دو کشور باید با تلاش جهادی زمینه افزایش تجارت و صادرات و واردات دو کشور را فراهم کنند.

دکتر رئیسی با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه در منطقه و صحنه بین المللی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و همچنین گسترش روابط با کشورهای همسایه و مسلمان، وی به انتخاب خود، کشورهای همسایه و مسلمان را در اولویت گسترش روابط اقتصادی قرار داد.

رئیس جمهور با تاکید مجدد بر اینکه گسترش روابط با کشور همسایه و مسلمان ترکیه مستلزم توسعه روابط اقتصادی دو کشور است، گفت: دیدگاه ها و رویکردهای مشترک دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی مستلزم تقویت روابط دوجانبه است. در همه زمینه ها از شما فعالان اقتصادی می خواهم در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

دکتر رئیسی افزود: پیام حضور سران دو کشور در این دیدار این است که ایران و ترکیه آماده جهاد و جهش در راستای حل مشکلات و موانع توسعه همه جانبه روابط هستند. به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری.

رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات انجام شده در این جلسه برای رفع مشکلات و موانع برای تسهیل فعالیت فعالان اقتصادی دو کشور، گفت: امیدوارم تلاش شما و همه فعالان حوزه اقتصادی بتواند به این مهم کمک کند. ارتقای سطح روابط دو کشور و با به روز رسانی ظرفیت های متقابل در گام اول به هدف رسیدن به حجم تجارت 30 میلیارد دلاری دست خواهد یافت.

دکتر رئیسی با ابراز خرسندی از توافقات انجام شده برای رفع برخی مشکلات در فعالیت های اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که این دیدار نقطه عطفی برای ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه باشد.

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)