فاز اول پروژه جامع پارک فناوری استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

0
(0)
دکتر مسعود برومند وزارت علوم

فاز نخست سایت اصلی پارک علم و فناوری استان مرکزی با حضور دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی این سایت با ۴ بلوک در مساحتی به وسعت ١١ هکتار از سال ١٣٨۵ آغاز شد و پس از ١٠ سال با اعتبار حدود ١۵ میلیارد تومان از منابع ملی و درآمدهای اختصاصی پارک علم و فناوری استان مرکزی در کیلومتر ۵ جاده اراک خمین افتتاح شد.

دکتر محمد رفیعی، رییس پارک علم و فناوری استان مرکزی در این باره به ایسنا، گفت: فاز نخست این مجموعه در فضایی به وسعت هشت هزار و ۵٠٠ متر مربع احداث شده است که ظرفیت استقرار ١٧٠ شرکت دانش‌بنیان را داراست و با مصوبه هیات امنای پارک به شرکت‌های "های‌تک" واگذار می‌شود.

وی افزود: فاز دوم این سایت به آزمایشگاه و کارگاه اختصاص خواهد یافت، در حال حاضر آزمایشگاه‌های جذب اتمی، برق، شیمی، مواد و متاگرافی و مکانیک در این سایت فعال است و در فاز دوم زمینه توسعه فعالیت این آزمایشگاه‌ها فراهم خواهد شد، بهره‌برداری از این فاز در خرداد ماه سال آینده انجام می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر ٧۱ شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت دارد که ۴۵ شرکت از این تعداد در پارک مستقر است و این فضا و سایت جدید به نوعی پوسته شکنی برای پارک به جهت استقرار بیشتر شرکت‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)