غفلت در نشان دادن جایگاه قرآن به جهانیان

0
(0)

به گزارش ایسنا، هدف این نشست، نوع تحقیقات قرآنی به زبان انگلیسی، برون دینی یا درون دینی بودن این پژوهش‌ها، روش‌های علمی و پژوهشی بکار رفته در این نوشته‌ها و حتی نوع تایپ و تحریر مقالات و کتب قرآنی است که به زبان انگلیسی برگزار شد.

اسماعیلی مهمترین و ابتدایی‌ترین قدم را رصد این نوع فعالیت‌های قرآنی در دنیا دانست.

پی‌سپار نیز رصد مطالعات قرآنی در غرب را یکی از مباحثی که کشورهای اسلامی در آن غفلت کرده‌اند عنوان کرد و گفت: این حجم از کار پیرامون قرآن در غرب، حجمی نیست که یک الی دو نفر بتوانند آن را رصد کنند. برای مثال جستجو در گوگل بوکس با عنوان علوم قرآنی به زبان انگلیسی برای شما بالای یک میلیون بار کتاب، مقاله و مجله به نمایش در می‌آورد، یعنی بالای یک میلیون کتاب، مقاله و مجله در این زمینه نوشته شده است.

وی خود را به عنوان محقق علوم قرآنی ملزم به آگاهی درباره پیشینه موضوعات تحقیقی دانست و افزود: ما تنها برای تحقیق درباره یک موضوع نباید بسنده به منابع فارسی و عربی کنیم، بلکه به زبان‌های دیگر از منابع استفاده کنیم.

پی‌سپار در پایان تعداد کتاب‌ها را در این زمینه برابر با تعداد مولفین عنوان کرد و گفت: ما باید در مجتمع آموزشی پژوهشی بین الملل حوزه‌های علمیه به ۳ نکته مهم در مطالعات قرآنی در غرب توجه کنیم: اول اینکه ما باید در این زمینه غرب را رصد کنیم، دوم: جایگاه اسلام شناسی و شخصیت‌های برجسته ایرانی، مرتبط با این موضوع را به جهانیان بشناسیم و سوم: محصولات قرآنی خود را به انگلیسی تولید و انتشار دهیم.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)