"غزه"این آزمون سران کشورهای عربی است/فساد در دولت قابل چشم پوشی نیست/قانون جمعیت جوانان اجرا می شود

0
(0)

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست مطالبات دانشجویان قزوینی که امشب 22 آبان ماه در سالن جلسات دانشکده آینده پژوهی امیرکبیر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم مواردی را مد نظر قرار داده است. ایام به عنوان ایام الله، فلسفه او این است که برخی موقعیت ها قابلیت آشکارسازی ابعاد حقیقت را دارند.

وی ادامه داد: قطعا یکی از روزهای انقلاب اسلامی همین 22 آبان است. این سال با تبعید امام خمینی (ره) در سال 43 و سپس ترور دانشجویان در سال 57 و سپس پاسخ دانشجویی به اقدامات آمریکا و رژیم شاهنشاهی علیه ملت ایران در سال 58 آغاز شد.

سخنگوی دولت سیزدهم تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم که آمریکا قدرت جهانی را در دست گرفت و سیاست خود را از ابزارهای مختلف پیش برد، حادثه 22 آبان نشان داد که نه یک دولت و گروهی از کشورها، بلکه فقط یک گروه خودجوش. دانشجویان انقلابی می توانند بدون اسلحه و بدون امکانات مادی آشکار، تنها در تهران، سرود ریاکارانه استکبار جهانی را بشکند تا صدای این اقدام به قلب نیویورک برسد.

این مسئول بیان کرد: دانش آموزان به دنیا نشان دادند که با دست خالی و با اقدامات به موقع و درست می توان بر دنیا تأثیر گذاشت، بله 22 آبان این ترس را که استکبار از بین نمی رود از بین برد. به همین دلیل آن را انقلاب دوم نامیدند، زیرا دانشجویان دیکتاتور را سرنگون کردند و حامیان حکومت را بدنام کردند و نشان دادند که استقلال و مقاومت پیروز خواهد شد.

وی افزود: جوانان غزه 20 سال است که در معرض تحریم مطلق قرار دارند و بیش از 80 سال است که کشورشان در جنگ است، اما این جوانان انقلابی نشان دادند که با همه تحریم ها می توانند یک رژیم به شدت مسلح را به زانو درآورند. .

بهادری جهرمی تصریح کرد: جایگاه و اثربخشی حرکت های خودجوش جوانان باید مورد سنجش قرار گیرد زیرا گستردگی و اندازه این گروه ها جهانی است. جوانان باید جهانی فکر کنند و گاهی منطقه ای و ملی عمل کنند، زیرا قطعا اقدامات محلی می تواند اثر جهانی داشته باشد.

وی گفت: 13 نوامبر نشان داد که پیروزی نهایی اراده مستقل و قوی جوانان است و قطعا اولین دستاورد جوانان فلسطینی سقوط کابینه نتانیاهو خواهد بود. به یاد داشته باشید که امروز غرب و صهیونیسم در ضعیف ترین وضعیت ممکن قرار دارند امروز مقاومت قوی تر از همیشه است و فلسطین حرف مشترک جهان اسلام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: حوادثی که امروز در غزه رخ می دهد آزمونی برای سران کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عربی است و مسلمانان نگاه ویژه ای به این موضوع دارند و آزمون های تاریخی حقیقت پشت ابر را نشان می دهد. همانطور که 13 نوامبر حقیقت پشت لانه جاسوسی را نشان داد، امروز حماسه غزه حقیقت واقعی غرب را بدون روتوش نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، بهادری جهرمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی در دانشگاه ها، توضیح داد: طبق قانون باید 5 درصد از بودجه دانشگاه صرف مسائل فرهنگی شود و بر اساس آن سازوکارهای نظارتی در قوه مجریه و سایر نهادها، عملاً امکان تغییر و مناقشه در این مورد وجود ندارد.

سخنگوی دولت سیزدهم در خصوص موضوع خوابگاه های دانشجویی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور سه سال است درگیر معضل کرونا است، سرمایه گذاری های لازم در زمینه بهسازی و نوسازی و ساخت خوابگاه های جدید انجام می شود. انجام نشده است و دولت سیزدهم در 2 سال گذشته بیش از هر چیز دیگری دارد، او سه سال وقت صرف نوسازی خوابگاه های متروکه کرد تا به نقطه صفر برسد و بتواند دوباره ساخت و ساز را از سر بگیرد.

فروش ساختمان برای پرداخت حقوق دولت قبل

وی به موضوع حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در دولت قبل اتفاقاتی افتاد که واقعا جای تعجب دارد. مثلاً در برنامه بودجه از دانشگاه ها خواسته شد که ساختمان ها را بفروشند تا حقوق جاری اساتیدشان را تامین کنند!» البته امروز ما این مشکلات را پشت سر گذاشته ایم و دولت برنامه مستندی برای پرداخت و بهسازی و نوسازی دانشگاه ها دارد.

این مسئول در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در زمینه رشد اقتصادی و مهار تورم، تصریح کرد: تغییرات و اتفاقات اقتصادی از آن دسته تغییراتی نیست که در یک لحظه ملموس باشد، بلکه شاخص ها به ما نشان می دهد که ما در مسیر درست هستند. در ابتدای دولت سیزدهم تورم 59 درصدی در کشور داشتیم و امروز این رقم به 39 درصد رسیده است، البته این رقم هم بالاست و باید تلاش کنیم تا تورم را بیش از پیش مهار کنیم، اما تغییرات نویدبخش است.

وی ادامه داد: از سال گذشته کشور با تلاطم داخلی مواجه بوده و تمام دنیا گرفتار تورمی شده است که قبل از جنگ روسیه و اوکراین رخ داد. با گنجاندن این موضوعات می بینیم که دولت راه درستی را طی کرده است.

سخنگوی دولت همچنین به موضوع رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: در دهه گذشته رشد اقتصادی کشور صفر و زیر صفر بود اما امروز پس از 2 سال فعالیت دولت خوشبختانه رشد اقتصادی 4.2 را تجربه می کنیم.

وی با اشاره به موضوع مسکن در دولت سیزدهم و با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن تنها بر عهده دولت نیست، تصریح کرد: برنامه دولت تنها ساخت مسکن و ارائه آن به مردم نیست، بلکه طرح های مختلف به عنوان پیش بینی شده است. از زمین و تسهیلات در طرح دولت دیده شده و از کل مسکنی که قرار است ساخته شود، تنها 500 هزار واحد مسکن نیازمندان توسط دولت ساخته خواهد شد.

سخنگوی دولت سیزدهم تصریح کرد: گفته می شود جذب پول از سوی مردم و تسهیلات برای ساخت مسکن مشکل دارد و این مشکلی است که روند ساخت و ساز را به تعویق انداخته است، بنابراین بهتر است دولت تسریع کند. پرداخت تسهیلات اما نباید فراموش کرد که تسهیلات پول آفرین و تورم زا است، اگر بی تدبیری پول تزریق کنیم مسکن هم تورم ایجاد می کند بنابراین باید برای این مشکل هم برنامه ریزی کرد. ساخت مسکن در شهرهای کوچک یادآور شد: یکی از برنامه های دولت ساخت مسکن در شهرهای کوچک است تا تا حدودی از مهاجرت جلوگیری شود، بنابراین پرداخت تسهیلات در شهرهای زیر 25 هزار نفر 350 میلیون تومان و به همین میزان پرداخت می شود. در روستاهای با سود 5 درصد می توان آن را وام خوبی دانست.

بهادری جهرمی در ادامه با اشاره به قیمت تمام شده اجاره بها که در ماه های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، گفت: قیمت تمام شده مسکن افزایش یافته و افزایش اجاره بها یکی از پیامدهای این امر است چرا که دولت قبل اعتقادی به ساخت مسکن نداشت. کمبود عرضه و بازار عرضه و تقاضا باعث افزایش تورمی قیمت مسکن شده است، کشور نیاز به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی دارد در حالی که در سال های اخیر عرضه و ساخت مسکن به نصف این رقم هم نرسیده است. در حال حاضر قیمت خرید و فروش مسکن ثابت است و به زودی این ثبات به بازار اجاره نیز خواهد رسید.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت اجاره موضوع مشاوران املاک و مشکلاتی است که آنها ایجاد کرده اند که هم اکنون قوه مجریه به طور جدی با این موضوع برخورد می کند و تا حدود زیادی این موضوع تحت کنترل است.

فساد در دولت را نمی توان نادیده گرفت

این مقام مسئول مبارزه با فساد را یکی از اصلی ترین نشانه ها و مشکلات جدی دولت معرفی کرد و گفت: اقدامات شخصی رئیس جمهور در سمت هایی که در گذشته بر عهده داشتند نشان از اراده جدی وی برای مقابله با فساد دارد. به ویژه در بدنه دولت و به همین دلیل اختیارات ویژه ای به بازرس ویژه رئیس جمهور داده شده است، بنابراین تاکید می کنیم که هیچ امتیازی برای فساد در دولت وجود ندارد و به همین دلیل بازرسی ویژه مدیران اجرایی نیز در حال انجام است. هم دولت و هم شخص رئیس جمهور راضی به فساد نیستند و نظر دولت هم این است که تخلفات را اجازه ندهد.

وی با اشاره به موضوع دستگیری استاندار قزوین که در سؤالات دانشجویان به عنوان فرماندار عدالت خواه مطرح شد، گفت: این حادثه یک اقدام قضایی بوده و طبیعتاً شما حق سؤال دارید و قطعاً ضابطان قضایی از سؤال و سؤال استقبال می کنند. توضیحاتی خواهد داشت. در این راستا جلسات کارشناسی و رئیس آزاد اندیشی تشکیل شد و از زوایای مختلف به موضوع نگاه شد. نظر دولت در این زمینه روشن است که استاندار انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، بهادری جهرمی در پاسخ به سوال دانشجویان پزشکی مبنی بر مبالغ دریافتی این دانشجویان، تاکید کرد: خدمات ارائه شده توسط این گران قیمت ها قطعا گرانتر است اما دولت تلاش کرد حقوق دانشجویان پزشکی را افزایش دهد. در دولت قبل دانش آموزان 3 میلیون تومان دریافت می کردند اما امروز این مبلغ به 11 میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین در مورد پزشکان سقف حقوق حذف شده است. در واقع دولت به دنبال پرداخت واقعی به پزشکان است. این موضوع در مورد حقوق دیگران و حقوق بگیران نیز صدق می کند. دولت طی 2 سال حقوق پایه را از 2 میلیون و 300 هزار تومان به 7 میلیون و 900 هزار تومان افزایش داد.

سخنگوی دولت سیزدهم با اشاره به تشکیل صندوق ویژه بیماران و هدف دولت برای ایجاد زیرساخت های درمانی مناسب در کشور گفت: در 2 سال گذشته 15 هزار تخت بیمارستانی به مجموعه درمانی اضافه شده است. کشور که معادل 10 درصد از کل تخت های بیمارستانی کشور است.

وی در تشریح عملکرد دولت در خصوص قانون جوانان تصریح کرد: ماشین آلات دولت سیزدهم به گونه ای نیست که قانون را اجرا نکند. از این رو دولت بر اساس قانون جمعیت جوانان اقدامات پیشگیرانه ای از جمله اعتبارات تولد فرزندان، افزایش حقوق عائله مندی، بیمه نوزادان تا سن 5 سالگی و بیمه مادران باردار تا سن 2 سالگی و … را انجام داده است. درمان ناباروری با نرخ دولتی

سخنگوی دولت یادآور شد: انتقادات زیادی به گروه رسانه ای دولت وارد است که باید این توضیح را مد نظر داشته باشیم که خط ارتباطی مردم و دولت رسانه است. در سال های گذشته کام مردم با اتفاقات مختلف آزرده شده و هرگونه خبر مثبت کمتر از منفی دیده می شود و دولت سعی دارد با امید آفرینی و ارائه اخبار صحیح و صحیح در جهت مثبت به تدریج به سمت امید آفرینی حرکت کند. تغییر می کند.

بهادری جهرمی در پایان گفت: دشمنان سعی دارند این پیام را به افکار عمومی بدهند که زندگی در خارج از ایران بهشت ​​و زندگی در داخل ایران جهنم است. با ایجاد وحدت می خواهیم امیدها زنده شود، جامعه ایران نقاط ضعفی دارد اما این مشکلات حل نشدنی نیست.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)