غربالگری توانبخشی حدود 12 هزار دانش آموز ابتدایی در کشور

0
(0)
دکتر صفاریه

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از اجرای طرح غربالگری توانبخشی انحراف ستون فقرات و ناهنجاری‌های صافی کف پا در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی کشور به مناسبت بزرگداشت ایام الله دهه فجر خبر داد.

حسن صفاریه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب که هر کدام از مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر در استان‌ها و شهرهای مختلف، موظف به ارائه معاینه غربالگری در تعدادی از مراکز آموزشی در ایام دهه فجر بودند، اظهار کرد: در این اقدام انحراف ستون فقرات، ناهنجاری‌های صافی کف پا و دیگر مشکلات پا در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در 25 استان کشور توسط کارشناسان ارتوپدی جمعیت هلال احمر شناسایی شد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اجرای این طرح در 60 مدرسه، افزود: بر همین اساس تعداد 11 هزار و 903 دانش آموز توسط تیم های متخصص توانبخشی معاینه شدند که در بین این تعداد 1215 دانش آموز مبتلا به انحراف ستون فقرات و همچنین تعداد 1841 دانش آموز مبتلا به ناهنجاری‌های صافی کف پا و دیگر مشکلات پا شناسایی شدند.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی خاطرنشان کرد: آمار اعلام شده مربوط به 23 استان است که در بین آنها استان بوشهر با ارایه خدمات در 11 مدرسه و تعداد 3000 دانش آموز بیشترین آمار ارایه خدمات در طرح مذکور را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین در بین آمار ارسال شده تاکنون استان آذربایجان شرقی با ارایه خدمات در 2 مدرسه و تعداد 1170 دانش آموز، بیشترین آمار گزارش ناهنجاری به تعداد 714 مورد را اعلام کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)