علیرضابیگی: تهدید مهاجرت می تواند به یک فرصت تبدیل شود

0
(0)

احمد علیرضا بیگی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس در خصوص تشکیل سازمان سراسری مهاجرت، اظهار کرد: در بحث مهاجرت هم مهاجرت به جمهوری اسلامی ایران و هم مهاجرت از ایران. جمهوری اسلامی ایران قابل توجه است. امروزه پدیده مهاجرت در جهان بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است. وقوع تصادفات در دنیا نیز این پدیده را تشدید کرده است. برای مثال مهاجرت از اوکراین به کشورهای اروپایی یا مهاجرت از افغانستان به ایران منجر به جابجایی جمعیت شده است که امری اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه گفت: تعاملاتی که گاهی در کشور ما اتفاق می افتد باعث مهاجرت از کشورمان به کشورهای دیگر شده است. پدیده مهاجرت باید به گونه ای مدیریت شود که جنبه های منفی آن پوشش داده شود و سپس پدیده مهاجرت به فرصتی برای رشد و توسعه کشور تبدیل شود.

نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی تصریح کرد: مهاجرت همیشه مشکل بدی نیست. چه در حال مهاجرت به ایران و چه در مهاجرت از ایران. سازمان ملی اقامت باید با مدیریت تمامی جنبه های مهاجرت، تهدید مهاجرت را به فرصتی برای کشور تبدیل کند. باید مهاجرت از جمهوری اسلامی ایران را به حداقل برسانیم و اگر مهاجرت اتفاق نیفتد باید با رشد و توسعه کشور همخوانی داشته باشد.

وی تاکید کرد: حفظ دلبستگی مهاجران از جمهوری اسلامی ایران به کشور و حفظ این ارتباط بسیار مهم است. در عین حال مهاجرت ها به کشور از ابعاد مختلف حائز اهمیت است. انتقال نیروی کار و سرمایه به داخل کشور، قدرت نرمی را برای کشور ایجاد می کند، طبیعتاً این موضوع خارج از حوزه وزارت کشور است. مهاجرت چنان ابعاد مختلفی پیدا کرده است که نمی توان آن را تابع وزارت کشور کرد. بعید می دانم این مجلس بتواند در دوره باقی مانده از مجلس یازدهم اساسنامه سازمان اقامتی کشور را تصویب کند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)