عراقی: از ترکمنستان خواستیم تا گاز را قطع نکند/ اگر با مذاکره حل نشود در دادگاه حل می‌کنیم

0
(0)

عراقی: از ترکمنستان خواستیم تا گاز را قطع نکند/ اگر با مذاکره حل نشود در دادگاه حل می‌کنیم

در گفت‌وگو با برنا مطرح شد؛

عراقی: از ترکمنستان خواستیم تا گاز را قطع نکند/ اگر با مذاکره حل نشود در دادگاه حل می‌کنیم

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «حمیدرضا عراقی»، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات ایران و ترکمنستان درباره واردات گاز و توقف این امر در سال گذشته از سوی ترکمنستان، گفت: ما خواستیم تا ترکمنستان قیمت گاز را پایین بیاورند چون نیاز داشتیم و چنانچه ورود نمی‌کردیم، گاز شمال قطع می شد. همه دولت ها خواهش می‌کردند که از ترکمنستان گاز وارد کنیم اما اکنون اگر این کار انجام نشود هم اتفاقی نمی افتد بنابر این قیمت گاز را باید پایین بیاورند.

عراقی افزود: طی سفرهای متعدد که سال پیش به ترکمنستان داشتیم به آنها گفتیم خواستار مذاکره هستیم تا گاز را روی ایران قطع نکنند اما زمانی که به ایران رسیدیم، گاز را قطع کردند.

او ادامه داد: ترکمنستان به داوری شکایت کرده که ما به ایران گاز دادیم ولی پول ما را نداده اند ما نیز به داوری گفتیم که یک سری بدهکاری به ما دارند ولی با این حال گاز را روی ما قطع کرده و هم خسارت به ما زدند و همچنین کیفیت گازشان پایین است بررسی کنید اگر موردی ماند که بدهی خود را می پردازیم اگر نه که منتفی می شود.

عراقی اظهار کرد: اگر با مذاکره حل شود مذاکره می کنیم و برای‌مان مهم نیست چون ما الان گازی نیاز نداریم ولی با این حال همکاری کردیم و تا الان هم در حال مذاکره هستیم و چنانچه حل نشود مسایل را در دادگاه دنبال می کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران درباره ادعای وکلای ترکمنستان مبنی بر وجود بندی در قرارداد برای قطع گاز در صورت پرداخت نشدن صورت حساب گفت: اصلا چنین چیزی در این قرارداد وجود ندارد.این دو شرکت اختلاف هایی دارند که بین خود حل خواهند کرد.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)