عدم برگزاری آزمون‌های ورودی باعث حذف فضای رقابتی از مدارس ابتدایی می‌شود

0
(0)

عدم برگزاری آزمون‌های ورودی باعث حذف فضای رقابتی از مدارس ابتدایی می‌شودخبرگزاری فارس: عدم برگزاری آزمون‌های ورودی باعث حذف فضای رقابتی از مدارس ابتدایی می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، حذف فضای رقابتی از محیط مدارس ابتدایی را از جمله مزایای حذف آزمون‌های ورودی برشمرد و گفت: برگزاری آزمون‌ در دوره ابتدایی، دانش‌آموزان را از مسیر تربیت خارج کرده است.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: حذف آزمون‌های ورودی از مقطع ابتدایی که آزمون‌هایی شبیه کنکور است، با هدف کاهش استرس در دا‌نش‌آموزان و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی افزود: با رویکرد ایجاد فضای با نشاط در مدارس ابتدایی و کاهش نگرانی‌ها از چند سال قبل، ارزشیابی کیفی را جایگزین ارزشیابی کمی کرده‌ایم و این موضوع باعث شده تا فرصتی برای بهره‌برداری بیشتر دانش‌آموزان از محیط مدرسه باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، حذف فضای رقابتی از محیط مدارس ابتدایی را از جمله مزایای اجرای این طرح اعلام و عنوان کرد: برگزاری آزمون برای دانش‌آموزان پایه ششم باعث شده تا این آزمون‌ها بر پایه‌های پایین‌تر، حتی پایه‌های اول و دوم ابتدایی سایه بیندازد و دانش‌آموزان به سمت آموزش مهارت‌های تست زنی هدایت شده و از مسیر اصلی تربیت خارج شوند.

زرافشان حذف آزمون از دوره ابتدایی را در راستای اجرای سند تحول برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر دنبال محقق شدن تربیت تمام ساحتی در مدارس هستیم و می‌خواهیم ساحت تربیتی شکوفا شود، باید آزمون‌ها را حذف کنیم و حذف آزمون مذکور در این راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)