ضرورت افزایش قیمت آب، برق و گاز فقط برای پرمصرف‌ها

0
(0)

ضرورت افزایش قیمت آب، برق و گاز فقط برای پرمصرف‌هاخبرگزاری فارس: ضرورت افزایش قیمت آب، برق و گاز فقط برای پرمصرف‌ها

نماینده مردم نائین گفت: «ما نباید این اختیار، این چک سفید امضا را به دولت بدهیم که هر جایی خواست آب، برق و گاز را گران کند ما اگر می خواهیم ایجاد رفاه کنیم و رفع تبعیض کنیم، باید مشترکان پرمصرف را به این بند اضافه کنیم.»

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در جریان بررسی بند الحاقی 6 تبصره 6 لایحه بودجه 97 در جلسه علنی دیروز عصر مجلس، عباسعلی پوربافرانی، نماینده مردم نائین در مجلس در قالب اخطار گفت: در بند نهم اصل سوم قانون اساسی بر رفع تبعیض های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه های مادی و معنوی تاکید شده است. الان یک عده مشترک پرمصرف در زمینه آب، برق و گاز داریم. ما نباید این اختیار، این چک سفید امضا را به دولت بدهیم که هر جایی خواست آب، برق و گاز را گران کند. ما اگر می خواهیم ایجاد رفاه کنیم و رفع تبعیض کنیم، باید مشترکان پرمصرف را به این بند اضافه کنیم».

گفتنی است نمایندگان در جلسه علنی دیروز عصر مجلس بند الحاقی 6 تبصره 6 این لایحه با موضوع نحوه تعیین افزایش هزینه آب، برق و گاز مصرفی را با 156 رأی موافق، 34 رأی مخالف و یک رأی ممتنع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع دادند.

در بند الحاقی 6 تبصره 6 این لایحه آمده است: «هرگونه افزایش قانونی بهای آب، برق و گاز مصرفی در بخشهای خانگی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی فقط با مصوبه هیأت‌وزیران امکان پذیر است».

کمیسیون تلفیق مجلس با هدف جلوگیری از افزایش هزینه هایی مانند انشعاب و امثال آن توسط شرکت های زیرمجموعه وزارتخانه های نفت و نیرو و تمرکز تصمیم گیری در این زمینه در هیئت دولت، بند الحاقی 6 تبصره 6 لایحه بودجه 97 را تصویب کرده بود.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)