صادرات ۲۰۰ تن مرکبات از بندر امیرآباد به روسیه

0
(0)



حسن خیریان‌پور امروز در حاشیه صادرات مرکبات از بندر امیرآباد به روسیه با اشاره به اینکه اگرچه بیشترین صادرات مرکبات به خارج از کشور از محصولات تولیدی مازندران بوده است، گفت: اما به دلایل مختلف از جمله مشکلات سورتینگ و بسته بندی، مرکبات استان از طریق بنادر استان‌های دیگر کشور به خصوص آستارا انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز برای نخستین بار ۲۰۰ تن صادرات مرکبات شامل نارنگی و پرتقال از بندر امیرآباد به مقصد روسیه بارگیری و حرکت کرده است، اظهار  کرد :امیدواریم با توجه به ظرفیت صادرات ۵۰۰ تا ۷۰۰هزار تنی مرکبات مازندران و شرایط مناسب سورتینگ و بسته بندی شاهد رونق این میوه از طریق این بندر باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران، یادآور شد: طبق آمار رسمی امسال حدود ۱۸۰ هزا تن انواع مرکبات استان به خارج از کشور صادر شده است و صادرات مرکبات تا پایان سال ادامه دارد.

خیریان‌پور میزان صادرات مرکبات مازندران در سال گذشته را ۱۶۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: از آن جایی که کیفیت و میزان تولید مرکبات به خصوص پرتقال تولید امسال مازندران بهتر و بیشتر است، صادرات مرکبات تا ۳۰۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)