شیخ طادی: کار فیلمساز، پیش‌بینی آینده است

0
(0)

شیخ طادی: کار فیلمساز، پیش‌بینی آینده استخبرگزاری فارس: شیخ طادی: کار فیلمساز، پیش‌بینی آینده است

کارگردان فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» گفت: کار فیلمساز، پیش‌بینی آینده است؛ اما کجاست که از او در این مورد حمایت کند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی امپراطور جهنم، سه‌شنبه شب با حضور عوامل این فیلم و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

صبا کمالی گفت: به عینه دیدم که آقای شیخ طادی چند سال فیلمنامه را بازنویسی کردند. حتی روی شیشه‌های دفترش هم می‌نوشت و این فیلمنامه بهترین حالتی بود که می‌شد باشد. آرزوم بود که مقابل استاد نصیریان بازی کنم. بیشترین تفاوت نقشم لهجه افغانستانی فیلم بود که با وجود مربی برایم آسان بود.

یعقوب غفاری گفت: فقط می‌توانم بگویم این کار یک نوع آوری محسوب می‌شود که با تدبیر شیخ طادی به بهترین شکل در ایران صورت گرفت.

کوروش زارعی گفت: نزدیک به ۷ تا ۸ سکانس خوب من حذف شد. نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ دقیقه از فیلم کنار گذاشته شد که به کارم به نظر خودم لطمه زده است. به همین دلیل کمی تو ذوقم خورد. فکر می‌کنم دلیل این حذفیات شرایط دیپلماتیک باشد. امیدوارم دلمشغولی‌های سیاسی از سینما فاصله بگیرد. یک هنرمند فرزند زمانه خودش است. نباید هنر و هنرمند را ابتر کنیم. آقای شیخ طادی دست به یک افشاگری بزرگ در این اثر زد. ‌ای کاش می‌گذاشتند کارش را انجام دهد. این فیلم اثری برای تمام مردم آزادی‌خواه بشریت است. در فیلم یک نسل‌کشی اتفاق می‌افتد. یادمان باشد کسانی که دنبال آقایی در جهان هستند بی‌کار نمی‌نشینند و بعد از داعش کار دیگری خواهند کرد. امیدوارم اجازه دهند ما در کشور خودمان کارمان را درست انجام دهیم.

حبیب دهقان نسب گفت: در مورد شخصیتم در فیلم پیشنهاداتی داشتم که در جلسات دورخوانی به آقای شیخ طادی گفتم و در حد امکان قبول کردند. از فیلم و کلیت آن راضی هستم.

خزایی اظهار کرد: ۶ سال پیش فیلمنامه‌ای را به شیخ طادی پیشنهاد دادم و قرار بود برای تلویزیون باشد. آن فیلمنامه را به سازمان‌های مختلف پیشنهاد دادیم که ۴ سال جوابی ندادند. گفتند به لحاظ شرایط دیپلماسی درست نیست که ساخته شود. ۲۷ بار این فیلمنامه بازنویسی شد که آقای شیخ طادی گفتند خسته شدم و نمی‌خواهم فیلم استراتژیک بسازم. در نهایت چند نفر از دوستان کمک کردند تا فیلم ساخته شود. سرداری نقدی هم کمکمان کرد.

وی افزود: البته دوستان سال فیلم آن را قربانی کردند. آقای افروغ چقدر مگر سینما را می‌شناسند؟ مگر جلوه‌های ویژه را می‌شناسند؟ دوستانی که باعث شدند صحنه‌های فیلم حذف شود، باید بگویم که آسوده بخوابید که فیلم خنثی شده است. چقدر باید ملاحظه کرد نتیجه نهایی این فیلم خنثی شد.

شیخ طادی گفت: اینجا هرچه بگویم که سانسور شد شاید برای شما قانع‌کننده نباشد. باید در مورد چیزی که هست صحبت کرد. این فیلمی که دیدید اشکال دارد.

وی گفت: عنصر آب در فیلم به عنوان معرفت و نمادسازی این شکلی مطرح نیست؛ بلکه مسجدی را که در فیلم می‌بینید از بین می‌برد.

شیخ طادی گفت: به من می‌گویند که چرا فیلم سفارشی می‌سازید؛ در صورتی که چنین جایی وجود ندارد. بلکه این من هستم که سفارش می‌دهم. باید بروم و بگویم که چرا خوابید. ناموس ما را می‌برند. باید کار استراتژیک کرد و کلی هم برایش می‌دوم. باید پول تکه تکه ارگان‌ها را که هزینه پرچم و پوستر می‌کنند، جمع کرد و ریخت در این فیلم‌ها. دو تا و نصفی کارگردان می‌خواهند این شکلی کار کنند، ایرادش چیست؟ برای ساخت این فیلم‌ها ۶ سال جان ما را می‌گیرند. کار فیلمساز پیش‌بینی آینده است. اما کجا حمایت می‌کند؟

زارعی گفت: ما پیش‌بینی‌هایی در فیلممان کردیم که دیدیم اتفاق افتاد. صحنه‌هایی در فیلم وجود دارد که امروز شاهدش در واقعیت هستیم. در فیلممان صحنه تروریستی داشتیم که در فرانسه اتفاق افتاد. در همان زمان اتفاق مشابه آن در واقعیت در کشور فرانسه رخ داد. رسانه‌ها مانند یار دوازدهم باید از ما حمایت کنید.

علی نصیریان گفت: من نگاه پژوهشگرانه شیخ طادی را دوست دارم و جست‌وجوی آن برای همه اتفاق‌های فیلمش مورد پسند من است.

خزایی گفت: آقای شیخ طادی در مورد افراط‌گری در ایران هم فیلم می‌خواهد بسازد. اگر به دنبال نماد‌های فیلم بروید چیزهای زیادی را متوجه خواهید شد.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)