شهید ابوترابی عطیه‌ای برای آزادگان بود/ در بحث حجاب مردم از قوه قضاییه و مجلس مطالبه جدی دارند

0
(0)

به گزارش ایسنا، آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال سید آزادگان «سید علی‌اکبر ابوترابی»، و آیت‌الله سید عباس ابوترابی با حضور جمعی از آزادگان و خانواده شهدا در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رییس قوه قضاییه ضمن گرامیداشت دهه کرامت در سخنانی با بیان اینکه این مجلس برای بزرگداشت یک بیت شهید و مجاهد وارسته برگزار شده است، توضیح داد: بعضی از انسان‌ها با هدایت خداوند عمر بسیار پر برکتی دارند یکی از آنها مرحوم علی اکبر ابوترابی سید آزادگان بود. او در بیت شریف روحانیت، علم و تقوا متولد شد و در دامن پدری عالم و متقی و خیر خواه تربیت شد.

وی ادامه داد: خیر و برکت این بیت شریف همچنان جاری است، پیش تر آیت الله عباس ابوترابی بعد سید علی اکبر و اکنون فرزندان دیگرشان همچون سید حسن ابو ترابی امام جمعه تهران و آقا سید حسین از این بیت هستند. سید علی اکبر ابوترابی ضمن تحصیل به خودسازی پرداخت و به ادب، اخلاق و همه خصلت‌هایی که برای یک انسان کامل لازم است به همت گماشت. در نوجوانی ضمن فراگیری دروس کلاسیک به اخلاق الهی متخلق شد و با دارا شدن حسن خلق و مردم دوستی وارد سیاست و مبارزات سیاسی شد. در ابعاد مختلف تقوا پیشه کرد و سیاست او را به راه دیگری نبرد. مبارزات هم او را به مسیر دیگری جز تقوا نبرد و این اصل زیرساخت فعالیت‌های مبارزاتی او شد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه سید علی اکبر ابوترابی با امام آشنا شد، افزود: او با امام و شهید اندرزگو آشنا شد و مراوده پیدا کرد. در مبارزات شهید اندرزگو همراه شد و ساواک او را دستگیر کرد و زیر فشار و شکنجه قرار داد اما داغ بر دل شکنجه گران گذاشت که نتوانستند از او کوچکترین خطی برای تعقیب شهید اندرزگو پیدا کنند و به ناچار آزادش کردند که چه بسا با آزادی او بر اثر تعقیب به شهید اندرزگو برسند.  این شخصیت وارسته کار را ادامه داد و نهضت امام ادامه یافت.  

وی گفت: کسانی که یک نظام ستم شاهی را در ایران می‌دیدند، با امام خمینی که یک مرجع روشن ضمیر بود آشنا شدند که محاسبه آنها را بهم زد. ایشان نه داری حزب و گروه مسلحی بود نه وابستگی به کشور دیگری داشت. امام توانست در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین هزینه و تلفات نظام شاهنشاهی را برچیند. دشمنان تحمل نکردند بنابراین یک جنگ تمام عیار را با حمایت شرق و غرب بر آن تحمیل کردند. فرزندان امام و درس آموختگان حوزه علمیه مانند سید علی اکبر ابوترابی در مقابل صدام نه بلکه در مقابل نظام سلطه شرق و غرب قیام کردند. مردم وارد معرکه شدند و سید آزادگان هم وارد جنگ شد. طبیعت جنگ پیروزی، عقب نشینی، شهید شدن و قتال است. افرادی اسیر شدند.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: اسرا را در اردوگاه‌های مختلف بردند. اسرای ما را در جلو چشمان جوانان  و آزادگان شهید و قطعه قطعه می‌کردند. عملیات روانی و جنگ روانی را هم آغاز کرده بودند. تبلیغات مسموم با صداهای مختلف برای اسرای ما معرکه می‌کردند. در کنار این تبلیغات مسموم برخی از افراد خیانت پیشه که به صدام پناه برده بودند در کشف اسرار، نحوه شکنجه دادن و جنگ روانی صدام را کمک می‌کردند. اسرای ما در این شرایط به شدت نیاز به روحیه داشتند. دست خداوند این روحانی به ظاهر با جسم ضعیف و البته روحی خستگی ناپذیر را مانند عطیه‌ای برای اردوگاه فرستاد. سید آزادگان اسیر شد اما زمینه برگشت در خائنین و ماموران صدام بود. او چنان تقویت روحی کرد که همچنان آزادگان ما از روح او برخوردارند. آزادگان او را به «فرشته نجات» تعبیر کردند.  

حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به این او رحمتی برای همه شد، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از تاثیر سید علی اکبر ابوترابی او را مدام در اردوگاه‌ها جابجا می‌کردند. در هر مرحله انتقال شکنجه می‌شد و مراقبت ویژه داشت. برای کسانی که نفوذی بودند خودشان خودشان را لو می‌داند و از او خجالت می‌کشیدند. ابوترابی و امثال او پیام‌های خاص خود را در لابه‌لای نامه‌ها گزارش می‌داند و روحیه مسولان ما را از درون اردوگاه‌ها تقویت می‌کردند. بسیاری از عزیزان ما ۱۰ سال تمام فشارها را تحمل کردند و به خودسازی همت گماشتند. دشمن شکست خورد و به هدف نرسید.

وی گفت: بدون تردید خیلی از شما شهید زنده هستید. جسم آزادگان بسیار نحیف بود اما مردم قدر آنها را دانستند. شهید ابوترابی به محض اینکه وارد کشور شد یک لحظه از خانواده شهدا و آزادگان غفلت نکرد. او در ۲۵ شهریور ماه ۶۹ وارد کشور شد و فردای آن روز خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و گزارش ارائه کردند و روزهای بعد نزد رییس جمهور و رییس مجلس وقت رفت. مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در امور آزادگان ایشان را منصوب کردند و در انتخابات مجلس با رای بالا و تجربه‌ای که داشت وارد مجلس شد.  

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه سید علی اکبر ابوترابی به بهترین وجه از تمام اصول دفاع کرد، افزود: در کنار نمایندگی مجلس هیچ لحظه از کمک به مردم غافل نشد. در مقابل این عظمت خانواده شهدا چه وظیفه‌ای بر دوش ما است؟ امروز مسایل هنجارهای اجتماعی اگر به ناهنجاری تبدیل شود یا ارزش‌های انقلاب آسیب ببیند ابتدا من و امثال من مسئول هستیم و بعد همه. وحدت و انسجام، افزایش علم و ثروت، همبستگی کامل و دفاع از ارزش‌های اسلام ناب و رسیدگی ویژه به محرومان  خواسته‌های امام ما است.  

وی یاد آور شد: از نگاه مقام معظم رهبری اقتصاد و معیشت مردم مسأله اصلی است اگر به آنها نرسیم در مسایل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی اثر گذار خواهد بود. رشد تولید، اشتغال و امنیت سرمایه گذاری است. مهار تورم سخت است ما شدنی است. باید همه دست به دست هم بدهیم. خدا را به شهادت می‌طلبم به فضل خدا و کمک مردم و خرد جمعی دین‌مان را به خدا و ائمه و شما ادا کنیم.

رییس دستگاه عدلیه تاکید کرد: در زمینه ناهنجاری عفاف و حجاب مردم از قوه قضاییه و مجلس مطالبه جدی دارند؛ این مبارک است و ما را مسئول می‌کند و انرژی ما را بیشتر می‌کند. این مطالبه ما را وادار می‌کند کار بیشتری کنیم، اما در همین ناهنجاری هم باید بهترین و کم هزینه‌ترین راه را در پیش بگیریم. دست دشمن در ناهنجاری‌ها در کار است و برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی این اقدامات را رقم زده‌اند این افراد را باید نهادهای امنیتی و اطلاعاتی شناسایی و معرفی کنند. این طیف از افراد به اشد مجازات خواهند رسید. دشمن امروز با لطایف‌الحیل و جنگ روانی و ابزارهای مختلف می‌خواهد دو قطبی‌هایی ایجاد کند و همه افراد را روی به روی هم قرار دهد. البته برخی از این رفتارها سازمان یافته نیستند و قصد ضربه زدن به نظام را ندارند. باید صف آنها را جدا کنیم. باید پس از جدا کردن این صف‌ها؛ اتمام حجت کرد. باید با کارهای فرهنگی به این مسایل رسیدگی کرد. دشمن خواب براندازی کشور و نظام را دیده بود و همه نوع کمکی کرد تا کشور را به هم بریزد. ولی در کشور دست به دست هم داده شد و دشمن به هدفش نرسید و شکست خورد. صف‌ها جدا شد او که باید اعدام می‌شد طبق انصاف اعدام شد یا خواهد شد. او که گول و فریب خورده بود هم به طور عادلانه برخورد شد و بسیاری از افراد عفو خوردند.

 در این مراسم سردار حسین دهقان مشاور مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی و حجت‌الاسلام حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران حضور داشتند.
انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)