سردار سلیمانی تجلی اوصاف اولیای الهی بود

0
(0)

به گزارش ایسنا، سید سامی خضرا در ادامه افزود: مردانی که ما امروزه در جریان بخشی از دستاوردهای پر برکت‌شان و رمز و رازهایشان قرار گرفته‌ایم “وَلَتَعْلَمُنَّ نَبَأَهُ بَعْدَ حِینٍ” (و قطعا پس از چندی خبر آن را خواهید دانست) هستند، مردم امروزه در حال آشنا شدن با شخصیت قاسم سلیمانی، آن فرمانده مجاهد استثنایی به سر می‌برند.

فعال سیاسی لبنانی تصریح کرد: آنها با او به واسطه برخی از ویدئوها و مطالب بیان شده در مورد وی آشنا می‌شوند که در واقع مسائل جزئی هستند اما علیرغم جزئی بودن توانست مردم را به سوی او جذب نماید تا آنجا که شیفته او شده‌اند. راز این امر در کجاست؟ راز این امر در آنجا نهفته است که او فرد متواضعی بود. فروتنی یکی از ویژگی‌های خاص او بود. او برخورد نرمی داشت و همواره متبسم بود.

سید سامی خضرا در پایان تاکید کرد: او یک فرد خاکی بود و از هر گونه سخت گیری‌های بی مورد و تظاهر دوری می‌جست. او با دیگران بسیار ساده برخورد می‌کرد. همین امر باعث شده بود تا مردم با مشاهده وی به یاد خاطرات نقل شده از اولیا الهی می‌افتادند که دیگر در این زمانه مگر در موارد ایده آل هیچ نشانه‌ای از آنها نمی‌توان یافت.

عبدالصمد شیخ -از پژوهشگران و نخبگان کشور هند در کنفرانس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی گفت: یکی از طراحان و مجریان سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

این مورخ و پژوهشگر هندی گفت: شهید سلیمانی با رفتار شایسته و خوب با افراد تحت فرمان خودش مشهور بود، خصوصیات اخلاقی و منش این شهید که خود را مخلص انقلاب اسلامی می‌دانست و از ارادتمندان خاص آیت‌الله خمینی(ره) به شمار می‌رفت زبانزد عام و خاص در منطقه بود. شهید سلیمانی همواره در تلاش بودند تا علیه مشکلات و چالش‌های تمدن اسلامی بایستند و برای آن چاره اندیشی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: شهید سلیمانی نمونه‌هایی از اصول و راه حل‌های مشکلات امروزه تمدن اسلامی را پیشنهاد کردند که مهمترین آنها مبارزه با رشوه و فساد، مبارزه با تجمل‌گرایی و خودنمایی، احترام به مردم و خدمتگزاری برای آنان و پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی توسط سیاستمداران از جمله توصیه‌های مهم این شهید برای جوامع اسلامی به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: علما و پیشوایان دین بنابر نظر سردار شهید سلیمانی باید اولین و مهمترین مسئولیتشان حفاظت از دین بوده و مانع از اشاعه تفکرات و نگرش‌های سطحی در جوامع شوند.

آمریکا بزرگ‌ترین مبارز ضد تروریسم را شهید کرد

شیخ محمود نوری -معاون شورای علمای پیوند عراق- گفت: در واقع آمریکا با هدف قرار دادن حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس خشم و ناراحتی خود را از اقدامات این دو شهید عزیز به نمایش گذاشت زیرا شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج المهندس توانسته بودند به یک پیروزی بزرگ مقتدرانه دست پیدا کنند و گروه‌های تروریستی داعشی را از عراق بیرون برانند. 

وی در ادامه افزود: این موضوع برعکس آن چیزی است که آمریکا ادعا می‌کند. آمریکا توسط وزارت خارجه خود بارها مدعی شده است که آمده است تا منطقه را از تروریسم رهایی ببخشد. هر کس اظهارات و خبرهای ضد و نقیض کاخ سفید را دنبال کند متوجه خواهد شد که داعش کاملا دست پرورده سازمان اطلاعات آمریکا است.

این تحلیلگر عراقی با تاکید بر رویه غیر قابل تغییر آمریکا اضافه کرد: هدف قرار دادن شهید سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس به وضوح نشان داد که آمریکا تا چه اندازه از اقدامات حاج قاسم سلیمانی و حاج المهندس خشمگین شده بود. از سوی دیگر المهندس در عراق شاهکارهای زیادی داشت.

شیخ محمود در پایان تصریح کرد: آنچه که در میدان عمل از المهندس و حاج قاسم سلیمانی مشاهده کردیم به وضح نمایانگر آن است که این دو داشتند در راه صحیح گام برمی‌داشتند تا برای امت مسلمان عزت را به ارمغان بیاورند. در واقع اگر کسی بخواهد بیش از پیش با شخصیت حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس آشنا شود، در خواهد یافت که موضوع فلسطین و آزادی بیت‌المقدس و پشتیبانی از فلسطینیان ضعیف و بیچاره و مستضعف جزو اولویت‌های کاری آنها محسوب می‌شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)