سردار دل‌ها محور اصلی اخبار داخلی و خارجی

0
(0)

به گزارش ایسنا، انتشار عکس‌نوشته وزارت خارجه ایران به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، واکنش غیرحرفه ای رژیم صهیونیستی را در پی داشت.

مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان ایشان، با تولید کلیپ، عکس‌نوشته و اینفوگرافی به‌ زبان‌های مختلف، یاد و خاطره رشادت‌های این شهید گرانقدر را در شبکه‌های اجتماعی گرامی داشت و با همراهی حساب های توییتری نمایندگی های کشورمان در اقصی نقاط جهان پویش فعالی را در این عرصه طراحی کرد و اینک وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اقدامی منفعلانه در حساب توئیتر خود ضمن تحریف اینفوگرافی تولیدی مرکز دیپلماسی عمومی در مورد «نقض حقوق بین‌الملل با ترور سردار سلیمانی»، در قالب اقدامات هجو و غیر حرفه ای، بدون زحمت دادن به خود برای تولید محتوا، اتهامات بی‌اساسی را بر روی صفحه طراحی شده از سوی مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه درج کرد. 

صفحه اینترنتی روزنامه اسراییلی جروزالم پست هم مدعی شد هک شده است.

تصویر هک‌شده‌ سایت این روزنامه، موشکی از نگین عقیق یک انگشتر به سمت تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی فرود آمده و بر روی این تصویر  ادعایی نوشته شده است: «ما به شما نزدیک هستیم، جاییکه فکرش را هم نمی‌کنید».

در گفت و گوی  شبکه عربی «المنار» با محمدباقر قالیباف پیرامون ابعاد زندگی این شهید جبهه مقاومت، به سیاست های جمهوری اسلامی در قبال کشورهای همسایه، مذاکرات هسته‌ای و فعالیت‌های موشکی اشاره شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخشی از این گفت و گو در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات نظامی اسرائیل و اینکه واکنش ایران در صورت تجاوز نسبت به افراد ایرانی و مواضع کشور چه خواهد بود، تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی خطایی بکند، در لحظه و با قاطعیت پاسخ می‌دهیم.همزمان با دومین سالگرد ترور هولناک سردارشهید سپهبد قاسم سلیمانی، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد ترور سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان نظامی کشورمان توسط آمریکا را محکوم کرد.

همچنین کاظم  غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر ضمن تشریح موضوع پیگیری پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و همراهان این شهید، گفت: عامل اصلی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی مشخص است و از ١٢۵ متهمی که مشخص شدند قاطبه آن‌ها از سران کشور آمریکا هستند. به زودی پرونده کیفری تکمیل خواهد شد.

امروز دادگاه رسیدگی به مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت این سردار شهید هم در شعبه ۵۵ حقوقی امور بین‌الملل تهران به ریاست قاضی سلمان پورمریدی برگزار شد.

قاضی پورمریدی در ابتدای این دادگاه گفت: دادخواست‌های امروز از اقشار مختلف به ما رسیده و به شعبه‌ ما آمده است. یک سوال پیش می‌آید که آیا افراد عادی و اقشار مختلف مردم ذی‌نفع طرح دعوی هستند؟ که باید گفت تمام مردم ایران که به سبب این ترور موجب خسارت مادی و معنوی شده‌اند می‌توانند دادخواست خود را مطرح کنند و ما طبق قانون «صلاحیت جمهوری اسلامی به جهت رسیدگی به دعاوی دولت‌های خارجی» صلاحیت رسیدگی به این دعاوی را داریم

براساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تیز مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با حضور شخصیت های کشوری و لشکری و جمع زیادی از اقشار مختلف مردم در مصلی تهران برگزار شد.

برخی از دیگر اخبار پربازدید مرتبط را می توانید در  لینک های زیر دنبال کنید.

نتیجه ترور خفت‌بار سردار سلیمانی فرار ذلت‌بار آمریکا از ‏افغانستان و عراق بود

تجدید عهد مردم عراق با سرداران جبهه‌ی مقاومت در ساعت و محل شهادت

توئیت مشاور امنیت ملی عراق در سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی

به احترام شما سر خم می‌کنیم/ ملت و فرزندانتان بعد از دو سال قوی‌تر شده‌اند

توصیف نمایندگان از “حاج قاسم” در دومین سالگرد شهادت سردار

ادای احترام رئیس مجلس به مقام شامخ شهید سلیمانی

سران فتنه همدستان قاتلین شهید سلیمانی هستند

حاج‌قاسم؛ سرمایه‌ای بی‌بدیل برای تاریخ معاصر

فراخوان دبیر ستاد حقوق بشر در اعتراض به حذف پست‌های مربوط به شهید سلیمانی در اینستاگرام

با شهادت حاج قاسم، فکر و اندیشه ایشان در جای جای جهان توسعه یافت

دستگاه قضا پرونده شهادت سردار سلیمانی را با جدیت پیگیری می‌کند

سردار سلیمانی موجب انرژی مضاعف در میان نیروها بود

***

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گویی در خصوص نقش توصیه‌های سردار سلیمانی در پیشبرد اهداف مذاکرات هسته‌ای گفت: شهید سردار سلیمانی با استفاده از تجارب خود در رفتارشناسی آمریکایی‌ها در منطقه، همواره به تیم مذاکره کننده توصیه می‌کرد به دشمن اعتماد نکنید و دستاوردهای میدانی را در میز مذاکره به نفع ملت نقد کنید.

سخنگوی وزارت خارجه  هم در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در مورد روند مذاکرات وین گفت: ما در چهار حوزه رفع تحریم ها و اجرای تعهدات، تضمین ها، راستی آزمایی و همچنین رفع تحریم ها و موضوع هسته ای پیشرفت هایی داشته ایم که در برخی از حوزه ها پیشرفت ها کم و در برخی حوزه‌هاپیشرفت ها زیاد بوده است 

خطیب زاده همچنین تاکید کرد: چیزی به جز متن های مکتوب آن هم به صورت غیررسمی بین ایران و آمریکا رد و بدل نشده است که این نیز با مکانیزم روشنی صورت می گیرد و هیچ پیام شفاهی رد و بدل نشده است.

خبرهای دیگر با محوریت مذاکرات را در لینک های زیر بخوانید.

از سرگیری ادامه دور هشتم مذاکرات وین از عصر امروز

تکذیب تعیین ضرب‌الاجل برای مذاکرات وین

همه باید از هیات مذاکره کننده ایران حمایت کنیم

احتمال موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بسیار بالاست

***

گزارش تاریخی ایسنا، به مناسبت پنجاه و هفتمین سالگرد تبعید سیدمصطفی مصطفوی خمینی به بورسای ترکیه در سال ۱۳۴۳ با عنوان “آقازادهِ خاصترین رهبری که شش سالگی زبان باز کرد”هم از اخبار پرمخاطب بامداد امروز بود.

بر اساس این گزارش،‌ محمد ملقب به مصطفی دیرتر از سن معمولِ بچه ها زبان باز کرد. او تا چهار سالگی بیشتر از چند کلمه نتوانست حرف بزند و از شش سالگی که به مکتبخانه محل رفت زبانش کم کم باز شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)