ریسک نسخه های شرکت برای بازار مسکن

0
(0)



به گزارش ایسنا، اگرچه از ثبات کلان اقتصادی و کاهش نرخ ارز به عنوان مهمترین عوامل کاهش قیمت مسکن یاد می شود، اما ظاهرا اقدامات تنبیهی برخی دفاتر متخلف املاک در هفته های اخیر نیز در کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار بوده است. قیمت خانه . .

در روزهای اخیر پلمب دفاتر املاک متخلف در شهر جدید پرند منجر به کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت آپارتمان ها شده است. از روز دوم خرداد در تهران و پردیس همچنین هفت نمایندگی نیز با مشاغل غیرمجاز و غیرمنطبق برخورد کرده اند.

همیشه انتقاداتی درباره کار برخی دفاتر املاک وجود دارد. چندی پیش سیدقانی نظری خانقاه – نماینده مجلس گفت: متاسفانه به دلیل عدم نظارت صحیح، چند بنگاه املاک دور هم جمع می شوند و یک شبه قیمت ملک را افزایش می دهند.

ادامه مطلب

  • پایان قیمت گذاری رسمی بازار مسکن پردیس!

از جانب باید دو سال پیش بود تشکیل اتحادیه مشاوران املاک باید با اقدام کارشناسی آغاز شود. تشدید مجازات متخلفان، برخورد با قراردادهای جعلی، اصلاح فرآیند اخذ حق الزحمه و استفاده از افراد مجرب در هیئت مدیره اتحادیه از جمله مواردی بود که مشاوران املاک خواستار انجام آن بودند.

دولت سیزدهم ساماندهی مشاوران املاک برای کنترل بازار مسکن را در دستور کار قرار داد. در این راستا امکان دریافت کد رهگیری اجاره رایگان از مالکان و مستاجران و برخورد با شرکت های بدون مجوز دو اقدامی است که به آرامش بازار مسکن کمک کرده است. با توجه به وابستگی حق الزحمه مشاوران به قیمت ملک، برخی از مشاوران افزایش قیمت مسکن را تشویق می کنند. دریافت پورسانت بالاتر از نرخ مصوب نیز از تخلفات رایج برخی شرکت ها محسوب می شود.

و این در حالی است که طبق قانون نظام صنفی، مجازات مشاوران املاک مجرم چندان مؤثر نیست. طبق قانون مذکور دفاتر املاکی که مرتکب تخلفات صنفی می شوند به مدت یک هفته پلمب می شوند که در ردیف مجازات سایر اتحادیه ها قرار می گیرد. با توجه به ارزش بالای مسکن که مهمترین دارایی خانوارها است، سطح کار با این صنف باید متفاوت باشد.

گاهی پیش می آید که مشاور املاک تخلف کرده و اتحادیه دسترسی او را به سامانه کد رهگیری مسدود کرده است، برخی از آنها مجوز ندارند و در برخی موارد تعطیلی مغازه تا سه ماه طول می کشد. در این سه ماه می توانند تخلفات زیادی انجام دهند. شهروندان می توانند تخلفات خدمات املاک را از طریق تلفن 7334 اتحادیه املاک اعلام کنند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)