روزهای خاکستری کاراته ایران

0
(0)


کاراته ایران این بار در رقابت های قهرمانی جهان به روند نزولی خود ادامه داد و پس از چندین دوره از رسیدن به مدال طلا بازماند و در نهایت به مقام دوازدهم جهان رسید.

به گزارش ایسنا، در پایان مسابقات جهانی 2023 بوداپست مجارستان، تیم های ملی کاراته ایران با کسب تنها یک مدال نقره و یک برنز در رده دوازدهم جهان قرار گرفتند. در آن رقابت ها مهدی خدابخشی و سجاد گنجه به ترتیب نقره و برنز مردان ایران را کسب کردند، در حالی که تیم بانوان که در ماه های اخیر ناکامی های متعددی داشته است، با ترکیب فنی جدید خود از کسب مدال بازماند.

اما کاراته ایران پس از مدتی غیبت در مسابقات جهانی امارات نتوانست نتایج مورد انتظار را کسب کند و پس از 4 راند از کسب مدال طلا بازماند. کاراته ایران در مسابقات جهانی 2012 با یک طلا، یک نقره و یک برنز در رده ششم جهان قرار گرفت. طلا و 3 مدال نقره به سکوی جهانی رفت و عنوان سومی را از آن خود کرد و در مسابقات جهانی 2018 با دو طلا، یک نقره و 4 برنز در جایگاه دوم جهان ایستاد تا بهترین عنوان تیمی را از آن خود کند.

کاراته ایران در دور قبلی مسابقات جهانی به امارات نرفت تا به عنوان نایب قهرمان سال 2016 غایب بزرگ قهرمانی جهان باشد.

افت شدید فنی کاراته ایران و نیز اختلافات ریز و درشت در تیم های ملی به ویژه در تیم ملی بانوان و بی توجهی و عدم اقدام قاطع فدراسیون به امتیازات و مشکلات فراوان از مهمترین دلایل آن است. برای روند نزولی کاراته ایران در سال های گذشته.

در این میان عدم توجه جدی به حمایت از کاراته ایران با برنامه مستند و علمی در کنار عدم حضور مستمر کاراته ایران در رویدادهای بین المللی و مسابقات معتبر جهانی از دیگر عوامل تاثیرگذار در تقویت این روند نزولی است. از این مشکلات فنی

در شرایطی که ورزش ایران حال و هوای خوبی ندارد و نتایج رشته های مختلف در میادین جهانی خوشایند نیست، کاراته ایران به عنوان قدرت سابق جهان در شرایط نامساعدی قرار دارد و مدیران کاراته فدراسیون را باید رشته ای دانست که انواع مختلفی دارد، حاشیه های کوچک و بزرگ در بخش های مختلف با هم می جنگند، چه برنامه ای برای برگرداندن کاراته ایران به اوج خود دارند؟

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)