رضاها: راه آهن کشور باید تا پایان برنامه تقویت شود

0
(0)


به گزارش ایسنا، مجتبی رضاخواه در تشریح مصوبات کمیته تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، درباره موارد یاد شده اظهار کرد: امروز در جلسات صبح و عصر، موادی از لایحه طرح در حوزه اراضی تصویب شد. ترانزیت و حمل و نقل هوایی و دریایی؛ در بخش ترانزیت زمینی مقرر شد تا پایان سال اول برنامه هفتم، میزان حمل و نقل زمینی به 16 میلیون تن در سال و از ابتدای سال دوم برنامه به 6 میلیون تن افزایش یابد. به ظرفیت موجود اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در توسعه زیرساخت های ریلی مقرر شد تا پایان برنامه تمامی خطوط ریلی کشور تقویت و خطوط پرتردد کشور به دو خطه تبدیل شوند. در خصوص احداث خطوط ریلی برای معادن بزرگ نیز مصوب شد که این خطوط حداقل تا پایان برنامه هفتم توسعه به 400 کیلومتر برسد.

رضاخواه تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل هوایی به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران داخلی، شرکت های خارجی اجازه دارند 50 درصد از کل تقاضا را در مسیرهای مختلف تامین کنند. مجموع حضور شرکت های خارجی نباید بیش از 30 درصد بازار حمل و نقل هوایی کشور باشد. هزینه هایی برای ورود شرکت های خارجی در حوزه حمل و نقل هوایی کشور در نظر گرفته شد که توسط این شرکت ها جمع آوری و برای توسعه خدمات حمل و نقل هوایی استفاده می شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه نیز گفت: کمیسیون در مصوبه ای تصمیم گرفت که در پروازهای بین المللی از مسافران پول اخذ شود یعنی. مسافرانی که به ایران می آیند و از ایران به کشور دیگری سفر می کنند. این مبالغ برای توسعه خدمات حمل و نقل هوایی استفاده خواهد شد.

وی در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه محیط زیست گفت: با توجه به توسعه اقتصاد دریایی در ساحل شمالی و جنوبی توسعه، حق استفاده از منطقه و ایجاد زیرساخت ها به مردم اعطا می شود. کسانی که مایل به فعالیت در زمینه های مختلف از جمله شیلات هستند و امکانات و حق استفاده لازم را دارند نظارت و نظارت بر تخلیه پسماندها و آلاینده های صنعتی و شهری به محیط های آبی، رودخانه ها و دریاها زیر نظر سازمان محیط زیست می باشد. این سازمان موظف شد مدیریت لازم را در دفع زباله در این مسیرها اعمال کند.

رضاخا در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق فرهنگ و سلامت گفت: دستگاه های اجرایی از جمله وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صدا و سیما موظف شدند از ظرفیت مساجد برای کارهای فرهنگی استفاده کنند.

وی افزود: در حوزه سلامت مقرر شد هزینه های از جیب مردم برای امور بهداشتی 30 درصد باشد. اگر اتفاق ناگواری برای خانواده ای بیفتد، آخرین پرداختی به خانواده باید 2 درصد هزینه ها باشد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)