رشته خمیرهای صادراتی ایران خوراک دام عراقی‌ها می‌شد/ گلایه از قیمت‌گذاری ۱۵ هزار تومانی کلزا

0
(0)



علی محمد چوپانی امروز در پنجاه و ششمین جلسه  شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان گلستان اظهار کرد: در سه سال گذشته با پدیده اضمحلال سود در تورم روبه رو بودیم، بنگاه های ما سود می کردند اما با شروع سال جدید بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد قدرت خرید جایگزینی مواد اولیه خود را از دست می دادند لذا بنگاه هر روز به منابع بانکی بیشتری نیاز داشت و بهره‌های بانکی‌اش افزایش می یافت.

وی به طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: تصمیم دولت در طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها می تواند فساد را در کشور ریشه‌کن کند، در واقع دولت از هدف‌مندی یارانه‌ها حتی یک ریال هم سود نمی کند و ۱۶ میلیارد یورو از واردات کالای اساسی ممکن است بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان تاکید کرد: قبل از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، رشته خمیری به شکل فله‌ای از کشورمان صادر و در اقلیم کردستان با کاه ترکیب می شد و به عنوان خوراک مورد استفاده قرار گرفت چون قیمت جو ۱۲ هزار تومان و این محصول هشت هزار تومان بود اما امروز دیگر امکان صادرات ماکارونی وجود ندارد و هر کسی که از ترکیه می‌آید با خودش ماکارونی می آورد چون این قیمت این محصول در ایران گران‌تر است.

چوپانی با بیان اینکه طرح مردمی سازی  یارانه‌ها طرح خوبی بود اما باید رفع موانع و تبعات آن تلاش کنیم، بیان کرد: باید اعتبارات بانک‌ها افزایش یابد تا صنعت مرغ، صنایع وابسته، خوراک دام و کارخانه های روغن‌کشی ما متضرر نشوند.

وی ضمن انتقاد از قیمت‌گذاری ۱۵ هزار تومانی کلزا، گفت: ما در استان گلستان نتوانستیم دسترنج کلزاکاران را به یغما ببریم و اتاق بازرگانی گلستان نخستین اتاقی بود که قیمت کلزا را به ۲۳ هزار تومان افزایش داد و با این تصمیم ۸۴۰ میلیارد تومان به نفع کشاورزان گلستانی شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اضافه کرد: ما در مکاتبه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردیم که این مسئله یک نوع استثمار بوده و شما به وظیفه خود عمل نکردید و باید این پول به کشاورزان برگردد.

چوپانی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران و صنعت گران گلستان قابل تقدیر و ستایش هستند، خاطرنشان کرد: کل وام هایی که صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران در استان گلستان گرفتند نزدیک به ۳۱ میلیارد تومان است که این میزان به اندازه بدهی یک نفر در کشور نیست و این مسئله مهمی است.
انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)