رئیس جمهوری : باید صدای نسل جوان شنیده شود/سمن‌ها بخش بزرگی از جامعه مدنی بوده که فعال و تاثیرگذارند/تعطیلی مدارس بخاطر آلودگی هوا عاقلانه نیست/نوسازی ناوگان حمل و نقل 30 هزار شغل ایجاد می کند

0
(0)

رئیس جمهوری : باید صدای نسل جوان شنیده شود/سمن‌ها بخش بزرگی از جامعه مدنی بوده که فعال و تاثیرگذارند/تعطیلی مدارس بخاطر آلودگی هوا عاقلانه نیست/نوسازی ناوگان حمل و نقل 30 هزار شغل ایجاد می کند

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

رئیس جمهوری : باید صدای نسل جوان شنیده شود/سمن‌ها بخش بزرگی از جامعه مدنی بوده که فعال و تاثیرگذارند/تعطیلی مدارس بخاطر آلودگی هوا عاقلانه نیست/نوسازی ناوگان حمل و نقل 30 هزار شغل ایجاد می کند

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،رئیس جمهور با بیان اینکه باید صدای نسل جوان که بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور را شامل می شوند شنیده شود گفت: تنها شنیدن کافی نیست و جوانان نمی خواهند که صرفاً صدای آنها شنیده شود بلکه آنها دارای ایده ها، افکار و خواست هایی هستند که باید آنها را شنید و پذیرفت.

روحانی یادآور شد: جوانان دنیای جدیدی می بینند و ما باید راه های پیشنهادی آنها را ببینیم، مطالعه کنیم و با آنها به گفتگو بنشینیم و راهی که آنها مشاهده می کنند و مسیری که می پسندند باید در اراده و خواست حاکمیت همواره تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: امروز سطح معلومات و دانش عمومی جوانان ما با دیروز متفاوت است و این نشان می دهد که ما باید عالم به زمانه باشیم که اگر این طور نباشد انجام وظیفه برای ما سخت خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: دولت دوازدهم علاوه بر ادامه همه آرمان های انقلاب اسلامی، دو هدف مهم را تعیین کرده و پیش می برد. اشتغال مولد و مبارزه با فقر مطلق دو هدف عمده دولت است که ما این دو هدف را در بودجه سال ۹۷ هم مورد توجه عمیق قرار دادیم.

روحانی اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس هم لایحه بودجه ای را که تقدیم آنها شده است را با رعایت این نکات بررسی کنند تا ما بتوانیم در برابر این وعده هایی که به مردم داده ایم، سربلند بیرون بیاییم.

سمن‌ها بخش بزرگی از جامعه مدنی بوده که فعال و تاثیرگذارند

رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا شما فکری برای تقویت جامعه مدنی داشته‌اید؟ اظهار کرد: این درست است که ما نباید فقط در جامعه مدنی به احزاب تکیه کنیم زیرا سمن‌ها بخش بزرگی از جامعه مدنی بوده که فعال و تاثیرگذارند. متاسفانه احزاب ما فقط موقع انتخابات فعال می‌شوند و مثل مغازه‌های فصلی هستند در حالیکه باید در طول سال فعال باشند. این امید و آرزوی من است و دوست دارم که همه احزاب و سمن‌ها فعال باشند.

روحانی در ادامه افزود: مردم هم باید در گفتمان‌هایی که برای زندگی آنها مهم است مشارکت کنند. مسائلی مثل زلزله یا آلودگی هوا بخشی از مشکلات است و باید گفتمان‌ها به این سمت هدایت شود و منحصر به مسائل سیاسی نباشد. ممکن است ما بگوییم نان، بنزین، گازوئیل ارزان می‌شود و عده‌ای هم کف بزنند اما باید دنبال راه‌حل ریشه‌ای مسائل باشیم.

برای حل مشکل آلودگی هوا باید دنبال راه عاقلانه باشیم

وی با اشاره به اینکه اکنون برای حل مشکل آلودگی مدارس را تعطیل می‌کنیم، بیان کرد: این ساده‌ترین راه و شاید بدترین باشد در حالیکه ما باید دنبال راه صحیح و عاقلانه باشیم که این راه هم بدون پول نمی‌شود. برای مبارزه با آلودگی باید تمام خودروها و وسایل مصرف‌کننده انرژی اصلاح شود. طرح نوسازی حمل و نقل بودجه می‌خواهد و ما باید بتوانیم کمک کنیم که خودروهای فرسوده نوسازی شوند و پول را از جایی بیاوریم. عربستان سعودی که چندین برابر ما نفت می‌فروشد قیمت بنزین و گازوئیل را دو برابر کرده است. ما هم از مجلس خواسته‌ایم در این زمینه همفکری کند. هنوز دیر نشده و می‌شود در این زمینه فکری کرد. اکنون روزانه معادل 5.5 میلیون بشکه نفت به صورت گازوئیل، بنزین و گاز مصرف می‌شود. سوخت در ماشین‌ها ریخته می‌شود و خیابان‌ها تبدیل به پارکینگ می‌شود. در تعطیلات هم جاده‌های بین شهری به پارکینگ تبدیل می‌شوند.

روحانی با بیان اینکه این مشکلات باید رفع شود و برای رفع آن به گفت‌وگو نیازمندیم، خاطرنشان کرد: این گفت‌وگو را باید جامعه مدنی انجام دهد. باید گفت‌وگوی ملی درباره مسائل اصلی کشور راه بیفتد. مشکلات ما فقط سیاسی نیست بلکه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست هم داریم. من مکرر به تقویت جامعه مدنی فکر کرده و آن را هم مطرح کردم، آیین‌نامه سمن‌ها در دولت تصویب کردیم و گفته‌ام اگر لازم است لایحه‌ای هم برای آن تهیه کنید. ما باید گفتمان‌سازی را به حل مسائل مهم کشور تغییر مسیر دهیم.

در حوزه نوسازی ناوگان‌ها 20 تا 30 هزار اشتغال ایجاد می‌شود

رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که طرح‌های دولت از جمله طرح نوسازی حمل و نقل و بازسازی شهرها چه اهدافی را دنبال می‌کند و چه دستاوردهایی را به ارمغان می‌آورد، گفت: در همه این طرح‌ها اهداف متعددی در جهت توسعه دنبال می‌شود. مثلا در حوزه نوسازی ناوگان‌ها 20 تا 30 هزار اشتغال ایجاد می‌شود، فناوری در این حوزه بالا می‌رود و از لحاظ محیط زیست اتفاق بسیار مهمی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با همین طرح می‌توانیم صرفه‌جویی هم داشته باشیم. الان حدود 5.5 میلیون بشکه صرف می‌کنیم. در جلسه‌ای متخصصی می‌گفت کامیون‌های فرسوده 45 لیتر صرف می‌کنند. یک
ی از نمایندگان خود کامیون‌دارها اما گفت این کامیون‌ها 65 لیتر مصرف دارند حالا اگر کامیون‌های نو بیاوریم تنها 25 لیتر سهم‌شان می‌شود. تمام این طرح‌ها رفاه حال مردم را در بر خواهد داشت.

روحانی همچنین گفت: در بازآفرینی شهرها که در مورد آن توضیح خواهم داد برای جوانان خانه اولی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر برای توسعه‌گرها، صنعتگران و کل صنعت ساختمان هم اتفاقات خوبی خواهد افتاد. رکود مسکن آخرین بخش باقیمانده در دولت یازدهم بود که الان در حال رشد است، امیدواریم سال 97 شاهد رشد تمام این طرح‌ها باشیم.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)