ذوالنور: جهاد دانشگاهی با تلاش خود دست نیافتنی ها را دست نیافتنی می کند

0
(0)

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در جلسه روسای واحدهای سازمانی که امروز در تالار احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به میهمانان، گفت: آرزوهای انسان بی پایان و نیازها فراوان و منابع. هنر یک سیاستمدار این است که از منابع محدود با توجه به اولویت ها استفاده کند و بین مطالبات و منابع محدود تعادل برقرار کند، موفقیت های بسیاری در سطح جهانی از این راه به دست آمده است.

وی افزود: «جهاد دانشگاهی» منشأ کارهای بزرگی بوده و الان هم همینطور است و کارهایی که ممکن است دست نیافتنی به نظر برسد با همت والای جهاد در جهاد دانشگاهی انجام می شود.

نماینده مردم قم گفت: جوانان و طلاب ایده هایی ارائه می دهند اما وقتی به دلیل مشکلات مالی این ایده ها محقق نمی شود این افکار از بین می رود و فرد بی انگیزه می شود. توجه و حمایت از این ایده ها منشأ پیشرفت و خوبی در جامعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: «جهاد دانشگاهی» تاکنون در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است، اما به هر حال باید این حلقه های مفقوده را پیدا کرد و کلیدها را جستجو کرد و از امکانات برای افزایش ارزش افزوده برای کشور استفاده کرد.

ذوالنور تاکید کرد: سرعت، دقت، کیفیت و هزینه از عوامل بسیار مهم در توسعه یک ایده در عرصه رقابت اقتصادی است و باید در برخی موارد که غیررقابتی است و به ما اجازه ورود و رقابت را می دهد، توجه زیادی شود. جهان .این نمی تواند ابتکاری باشد که تاکنون در بسیاری از موارد انجام شده است.

نماینده مردم قم گفت: امروز مفتخریم که مجلات بزرگ و معروف دنیا اقدامات دانشمندان و مراکز علمی ما را شتاب و جهش علمی می نامند، تعامل علمی در دنیا وجود دارد اما موفق شده ایم. زیر بار تحریم های مختلف برای کسب این افتخارات.

وی افزود: در حوزه نظامی و موشکی کشور ما سطحی از بازدارندگی ایجاد کرده است که هیچکس جرات حمله به ما را ندارد.

نماینده مردم قم گفت: امروز به برکت قدرت الهی در زمانی که شروع به کار کرده ایم پیشرفت های زیادی داشته ایم. البته در رقابت جهانی به پیشرفت بیشتری نیاز داریم. این یک شمشیر دولبه است که باید به درستی از آن استفاده کرد، اما باید توجه داشت که امروز تیغه آن شمشیر در دست ماست و قبضه آن در دست دیگری است.

وی بیان کرد: امیدواریم جهاد دانشگاهی بتواند مانند گذشته در عرصه های مختلف اقدام کند و با استفاده از ظرفیت موجود شاهد موفقیت های بالاتری در همه زمینه ها باشیم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)