ذخیره ۳ ماهه سرم تزریقی و آنتی‌بیوتیک در آستانه پاییز/ نحوه تامین واکسن آنفلوآنزا

0
(0)



رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام پیش‌بینی‌های انجام‌شده در خصوص ایجاد ذخیره سه ماهه سرم تزریقی و آنتی‌بیوتیک در آستانه پاییز، گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده‌شده نباید در زمینه تامین این اقلام در فصل سرما با مشکلی مواجه شویم.

دکتر سید حیدر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص تمهدیدات اندیشیده شده در زمینه تامین سرم‌های تزریقی و داروهای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی، گفت: نگرانی اصلی ما در مورد کمبود سرم‌های تزریقی در فصل تابستان بود که با گرمای هوا مواجه بودیم اما، خوشبختانه با مشکلی مواجه نشدیم. در عین حال پیش‌بینی شده است که از طریق افزایش ظرفیت تولید و واردات بتوانیم ذخیره استراتژیک ایجاد کنیم.

وی افزود: در مورد سرم نمکی ذخیره را ایجاد کردیم؛ در مورد همه اقلام دارویی ان‌شاءالله اگر با کمک سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ارز و نقدینگی لازم تامین شود، مشکل مربوط به ذخیره استراتژیک برطرف می‌شود و به این ترتیب در مورد اقلامی که ممکن است کمبود داشته باشند به یک ذخیره سه ماهه برسیم.

رئیس سازمان غذا و دارو، ‌ تاکید کرد: البته در مورد برخی اقلام ممکن است ذخایرمان بیش از سه ماه باشد؛ اما در زمان پیک مصرف ممکن است شرایط متفاوت شود. هرچند بر اساس آنچه که ما پیش‌بینی کرده‌ایم، نباید با مشکل مواجه شویم؛ چراکه از طریق تولید و واردات سعی کردیم مشکلی به وجود نیاید. اما اگر جایی حس کنیم ممکن است روند مصرف غیرمنطقی شده باشد ان‌شاءالله مشکل احتمالی را از طریق مسیرهای جایگزین برطرف خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر موجودی آنتی‌بیوتیک کشور مناسب است، اظهار کرد: تلاش ما این است تمام اقلامی که عمدتا در فصل پاییز و سرما مصرف آنها بالا می‌رود را تامین کنیم و به همه تولید کنندگان اعلام کردیم که این ظرفیت را ایجاد کنند.

وی در خصوص تامین واکسن‌ آنفلوآنزا چه تولید داخل و چه وارداتی نیز تصریح کرد: بخش اصلی قرار است با تولیدات داخلی تامین شود که در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی، تولید داخلی موجود است و بخشی محدود هم از طریق واردات وارد خواهد شد که این بخش هم واکسن‌های سه ظرفیتی و چهار ظرفیتی وارد می‌شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)