دیدار سفیر کشور سوئیس با رئیس و مسئولین فدراسیون اسکی

0
(0)

دیدار سفیر کشور سوئیس با رئیس و مسئولین فدراسیون اسکی

استقبال از همکاری مشترک دو کشور در ورزش اسکی؛

دیدار سفیر کشور سوئیس با رئیس و مسئولین فدراسیون اسکی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دیدار مارکوس لایتر سفیر کشور سوئیس در ایران با سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی و دیگر مسئولین این فدراسیون برگزار شد و در این دیدار طرفین زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی نمودند.

مارکوس لایتر سفیر سوئیس در ایران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، اظهار کرد: در ابتدا برای اسکی‌بازان ایران و سوئیس در المپیک زمستانی 2018 آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این دیدار سرآغاز اتفاقات خوبی در زمینه همکاری‌های مشترک میان ایران و سوئیس در زمینه ورزش اسکی باشد.

وی افزود: تمایل دارم به عنوان سفیر و نماینده کشور سوئیس در ایران همکاری بین دو کشور در حوزه ورزش اسکی توسعه پیدا کند و این همکاری‌ها می‌تواند در بخش‌هایی چون انتقال تجربیات، دانش فنی و نیز تجهیزات سخت‌افزاری صورت پذیرد.

سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی نیز ضمن ابراز خرسندی و استقبال از همکاری هرچه بیشتر با کشور سوئیس در زمینه ورزش اسکی، اظهار کرد: کشور سوئیس یکی از قطب‌های اصلی اسکی جهان به شمار می‌آید و بی شک همکاری هرچه بیشتر طرفین می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اسکی چه در بخش سخت‌افزاری و چه در بخش نرم‌افزاری باشد.

وی ضمن معرفی پتانسیل‌های ورزش اسکی در ایران، گفت: دریافت دانش فنی و انتقال تجربیات اسکی در کشور سوئیس یکی از مهم‌‌ترین بخش‌هایی است که به واسطه آن می‌توانیم نسبت به توسعه اسکی ایران گام برداریم. به همین منظور سال گذشته نیز با حضور چندتن از مطرح‌ترین مربیان کشور سوئیس، کلاس‌ها و دوره‌های مربیگری اسکی را در ایران برگزار کردیم.

رئیس فدراسیون اسکی همچنین در این دیدار از سفیر کشور سوئیس برای حضور در مسابقات اسکی دیپلمات‌ها دعوت به عمل آورد که این دعوت با استقبال سفیر سوئیس همراه شد.

همچنین بهرام ساوه‌شمشکی دبیر فدراسیون اسکی در این دیدار اظهار کرد: همکاری و ارتباط هرچه بیشتر با کشور سوئیس قطعا در برنامه‌های فدراسیون اسکی قرار دارد. برگزاری کمپ‌های تمرینی در سوئیس و نیز بهره بردن از دانش فنی مربیان سوئیس از جمله مهم‌ترین مواردی است که می‌توانیم در آینده نزدیک نسبت به استفاده از آن اقدام کنیم.

دبیر فدراسیون اسکی ایران که نماینده فدراسیون بین‌المللی اسکی (FIS) است، در این دیدار خاطرنشان کرد: در حال حاضر اسکی ایران ظرفیت خوبی برای رشد و توسعه دارد و این ظرفیت باالقوه باید در تمامی بخش‌های به بالفعل تبدیل شود و ارتباط و همکاری هرچه بیشتر با کشور سوئیس می‌تواند زمینه ساز این اتفاق باشد.

در این دیدار همچنین از سفیر کشور سوئیس برای حضور در رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی آسیا دعوت رسمی به عمل آمد که این دعوت با استقبال مارکوس لایتر همراه شد. در پایان این دیدادر هدیه‌ای به رسم یادبود از سوی رئیس فدراسیون اسکی به سفیر کشور سوئیس اهدا شد.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)