دستگاه‌های اجرایی باید به سمت دانشگاه بیایند

0
(0)
رئیس دانشگاه خوارزمی

رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به تفاهم‌نامه این دانشگاه با دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به سمت دانشگاه بیایند.

‌به گزارش ایسنا، محمدعلی سبحان‌اللهی در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان البرز که امروز شنبه (28 بهمن) در دانشگاه خوارزمی برگزار شد گفت: دانشگاه خوارزمی نخستین مرکز آموزش عالی کشور است که در سال 1297 با مصوبه مجلس شورای ملی و به ریاست ابوالحسن فروغی تشکیل شد.

سبحان‌اللهی با بیان اینکه سال آینده جشن 100 سالگی دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود افزود: این دانشگاه در حال حاضر دارای 15 دانشکده، 10 موسسه تحقیقاتی، 13 هزار دانشجو، 500 عضو هیئت علمی و 800 کارمند اداری است.

وی در ادامه از پیگیری طرح‌های جدید در دانشگاه خوارزمی طی چند سال گذشته گفت و اعلام کرد: ما برای رفع نیازهای جامعه رشته‌های میان رشته‌ای را در دانشگاه ایجاد و برخی رشته‌های غیرکاربردی را تعطیل کردیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: از کارهای انجام شده برای رفع نیازهای جامعه در دانشگاه خوارزمی ایجاد رشته پلاسماپزشکی که در سال گذشته پذیرش دانشجو داشت و همچنین راه‌اندازی شهر سلول است که از هفته آینده فعالیت آن شروع خواهد شد.

سبحان‌اللهی ادامه داد: دانشگاه خوارزمی در حال حاضر جز 16 دانشگاه منتخب وزارت علوم و همچنین هماهنگ کننده امور دانشگاهی کشور با دانشگاه‌های اتریش است و در این راستا تاکنون 80 پروژه مشترک با کشور اتریش توسط دانشگاه‌های ایران در دبیرخانه خوارزمی مطرح شده و 17 پروژه نیز انتخاب شده است، 2 پروژه از این 17 پروژه متعلق به دانشگاه خوارزمی است.

وی با تاکید بر نگاه جدید به دانشگاه خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد گفته می‌شود که دانشگاه در تولید ناخالص داخلی کشور نقشی ندارد یا اینکه مشکلات زیست محیطی، اجتماعی، روانی و جامعه شناختی در کشور وجود دارد و انتظار می‌رود دانشگاه برای این مشکلات راه حل پیدا کند، بنابراین فعالیت دانشگاه باید به این سمت سوق پیدا کند.

رئیس دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: ما این موضوع را به دانشکده‌های خود ابلاغ کرده و تاکید کرده‌ایم که باید به این سمت حرکت کنیم.

سبحان‌اللهی با بیان اینکه در استان البرز پتانسیل‌های خوبی وجود دارد گفت: هیچ استانی در کشور به اندازه البرز از وجود سازمان‌های ملی و استانی بهره‌مند نیست، این سازمان‌ها می‌توانند در کنار هم مشکلات ملی و استانی را حل کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)