در اقناع‌سازی و همراه کردن مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم

0
(0)



استاندار تهران ضمن اشاره به کمبودهای زیرساخت‌های بهداشتی تهران گفت: ما در همراه‌سازی و اقناع مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی، در نشست گفت وگو محور کووید۱۹ که در حاشیه همایش تازه‌های علوم بهداشتی کشور برگزار شد، افزود: ما هر زمانی و در هر موضوعی که توانستیم مشارکت مردم را جلب کنیم، توفیق داشتیم. مثلا در فروردین در تهران زیر ۱۰ نفر و در کشور زیر ۳۰ نفر مرگ روزانه داشتیم. ولی یک‌دفعه موضوع فاصله‌گذاری هوشمند مطرح شد، کجای این فاصله‌گذاری هوشمند است؟ در اپیدمی باید پروتکل‌ها سخت‌گیرانه باشد، نظارت‌ها شدید باشد،اقدامات پیشگیرانه را تقویت کنیم، ضعف عمده ما این بود که به متخصصان و نیروهای بهداشتی میدان ندادیم.

وی با اشاره به جمعیت بالا و پیچیدگی های مدیریت بحران در استان تهران، گفت: در استان تهران ۴۹۶ هزار نفر کارمند دستگاه اجرایی و ۲۰۰ هزار نفر کارمندملی وجود دارد.

به گفته وی، امکانات بهداشتی درمانی استان تهران مثل خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت درمانی شهری از میانگین کشوری پایین‌تر است  در کشور به صورت میانگین در ازای هر ۱۱۰۰ نفر یک خانه بهداشت وجود دارد اما در تهران در ازای هر ۳۳۰۰ نفر یک خانه بهداشت وجود دارد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)