دریچه‌ای برای ورود دانشجویان نقاشی به دنیای حرفه‌ای

0
(0)


حسین تحویلیان- هنرمند نقاش- دراین‌باره به ایسنا گفت: در این نمایشگاه ۱۹ اثر از ۸ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته نقاشی دانشگاه علمی کاربردی سپهر به نمایش گذاشته‌شده و به دلیل اینکه این نمایشگاه به صورت گروهی است، آثار ارائه‌شده در آن موضوع واحدی ندارد ولی اکثر آثار،مفهومی هستند و به موضوعات اجتماعی به‌ویژه موضوعات مربوط به بانوان اشاره می‌کند.

او با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه برای فارغ‌التحصیلان رشته نقاشی از سوی دانشگاه علمی کاربردی سپهر اصفهان ارائه‌شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه فارغ‌التحصیلان این مرکز، آثار خوب و باکیفیتی دارند و در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی حضور داشته‌اند و من نیز به این دلیل از دانشجویان و برگزاری این نمایشگاه استقبال کردم چراکه معتقدم ورود یک دانشجو به فضای حرفه‌ای در رشته نقاشی، معمولاً با برگزاری نمایشگاه شکل می‌گیرد. از سوی دیگر، این دانشجویان که همگی حداقل یک ترم را با من گذرانده‌ و از حضور دیگر اساتید نیز بهره‌مند شده‌اند ازنظر تکنیکی تقریباً به حد حرفه‌ای رسیده‌اند و توانسته‌اند مانند یک نقاشِ حرفه‌ای، کار کرده و آثار خود را در این نمایشگاه ارائه کنند.

این هنرمند نقاش ادامه داد: در آثار ارائه‌شده در نمایشگاه کنونیِ گالری آرین هنر معاصر، تقریباً همه تکنیک‌ها مانند آبرنگ، رنگ و روغن، اکریلیک و هم‌چنین تکنیک‌های ترکیبی برای خلق آثار استفاده‌شده است؛ ضمن اینکه آثار به نمایش‌درآمده، قیمت‌گذاری شده و قابلیت فروش نیز دارند.  

استاد دانشگاه علمی کاربردی ایران سپهر، با اشاره به برگزاری جلسه‌های نقد و بررسی به‌عنوان ویژگی‌ گالری آرین هنر معاصر و استقبال از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان زبده رشته نقاشی برای برپایی نمایشگاه، یادآوری کرد: جلسه نقد و بررسی این نمایشگاه نیز در روز یک‌شنبه هفته آینده ۲۲ مردادماه، با حضور اساتید مختلف برگزار خواهدشد.

تحویلیان اضافه کرد: علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه نقاشی‌ می‌توانند تا فردا ۱۸ مردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به محل گالری موسسه آرین هنر معاصر، واقع در خیابان فرشادی، کوچه شماره ۴ (سام میرزا)، ساختمان آرین، طبقه اول مراجعه کنند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)