درمان موضعی زگیل با ضماد سیاه‌دانه و "گیاه مورد"

0
(0)

درمان موضعی زگیل با ضماد سیاه‌دانه و "گیاه مورد"

یک متخصص طب ایرانی با بیان اینکه زگیل در واقع رسوب اخلاط خشک سوداوی و بلغم خشک‌شده در عروق ریز موضع است, گفت: یک فاز درمان موضعی مثل ضماد سیاهدانه یا ضماد گیاه "مورد" است.

زگیل

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سمیه ذاکری درباره زگیل از دیدگاه طب ایرانی اظهار کرد: زگیل در واقع رسوب اخلاط خشک سوداوی و بلغم خشک‌شده در عروق ریز موضع است.

وی افزود: البته این به‌معنای بلغمی سودایی بودن مزاج عام فرد نیست؛ به هر حال فضولات در هضم سوم و چهارم به این شکل از پوست بیرون می‌زنند که برای درمان آن باید فرد پاکسازی از مواد زائد را انجام دهد.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: برای درمان یک مرحله درمان عمومی است که کل مزاج را پاکسازی می‌کنند, رعایت تدابیر می‌تواند به رفع زگیل کمک کند و از پیشرفت آن در پوست پیشگیری کند.

ذاکری خاطرنشان کرد: یک فاز درمان موضعی مثل ضماد سیاهدانه یا ضماد گیاه "مورد" است که اثراتش طی طرحی تحقیقاتی بررسی شده و نتایج خوبی داشته است.

وی یادآور شد: به هر حال ساده‌ترین روش درمان موضعی زگیل این است که موضع زگیل را مرتب با روغن گل سرخ چرب کرده تا از خشکی و جمود اخلاط در موضع جلوگیری شود, بهتر است برای درمان‌های تکمیلی به طبیب مراجعه شود.

انتهای پیام/*

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)