درمان بیماران مبتلا به تصلب شرایین چیست؟

0
(0)



ایسنا/قزوین متخصص درد مرکز جهاد دانشگاهی قزوین گفت: یکی از راه های درمان آرتروز تزریق پی آر پی است. برای تهیه پی آر پی خون بیمار گرفته شده و در شرایط کاملاً استریل در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می گیرد و در مرحله بعد پلاکت ها و پلاسمای خون بیمار جدا شده و مجدداً تغلیظ می شود و در نهایت ماده به دست آمده نامیده می شود. پی آر پی

محمدرضا حاجی سیدابطرابی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از راه های درمان آرتروز تزریق پی آر پی است. برای تهیه پی آر پی خون بیمار گرفته شده و در شرایط کاملاً استریل در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می گیرد و در مرحله بعد پلاکت ها و پلاسمای خون بیمار جدا شده و مجدداً تغلیظ می شود و در نهایت ماده به دست آمده نامیده می شود. پی آر پی

متخصص درد در مرکز درمان جهاد دانشگاهی قزوین وی بیان کرد: پی آر پی فاکتورهای رشد دارد و با تزریق آن در نقاط مختلف این نقطه را ترمیم می کند. به عنوان مثال، ما PRP را به مفاصلی که آرتروز دارند تزریق می کنیم.

وی تصریح کرد: چند نکته مهم این است که آرتریت معمولاً در موارد خفیف تا متوسط ​​به PRP پاسخ مثبت می دهد، زیرا آرتریت پیشرفته معمولاً نیاز به جراحی و تعویض مفصل دارد و در این موارد نمی توان روش PRP را انجام داد.

این فوق تخصص درد خاطرنشان کرد: قبل از تزریق پی آر پی باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود، مثلا اگر بیمار دارو مصرف می کند قطع شود و بعد از پی آر پی ملاحظاتی در نظر گرفته شود که پزشک به بیمار توضیح می دهد.

وی ادامه داد: پی آر پی روش بسیار مناسبی برای مبتلایان به آرتروز است زیرا از خون خود بیمار تهیه می شود و هیچ ماده دیگری به بدن بیمار اضافه نمی شود.

وی در پایان گفت: برای درمان آرتروز گزینه های دیگری مانند تزریق اوزون و ژل هیالورونیک اسید وجود دارد اما تجربه نشان داده است که معمولا PRP نتایج بسیار درخشانی در درمان آرتروز دارد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)