درخواست پزشکان برای دریافت معوقات به‌حق است

0
(0)

درخواست پزشکان برای دریافت معوقات به‌حق استخبرگزاری فارس: درخواست پزشکان برای دریافت معوقات به‌حق است

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: درخواست پزشکان برای دریافت معوقات به حق است و نباید بگذاریم در این شرایط فشار بی‌تدبیری مدیران تمام سازمان‌های بیمه‌گر بر دوش مردم و بیماران باشد.

محمد رئیس‌زاده رئیس بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در خصوص اعتراضات اخیر پزشکان نسبت به پرداخت نشدن معوقات آن‌ها، گفت: واخواهی این قشر به حق است با تعرفه‌هایی که در طرح تحول سلامت تعریف شده است و با حجم کاری که اغلب در بیمارستان‌های دولتی افزوده شده زحمت ببیشتری به قشر پزشکان تحمیل شده است.

وی افزود: اشکال در ساختار معیوب بیمه‌ها است که پرداختی به این قشر را بدون توجه به زحماتشان با تأخیر چندین ماهه و کمبود همراه می‌کند.

رئیس‌زاده اظهار داشت: بیمه‌ها حق‌الزحمه و کارانه‌ای که بالاخره‌ باید به پزشکان پرداخت شود را سر وقت پرداخت کنند و این کار سخت و عجیبی نیست.

وی ادامه داد: همان‌طور که حقوق و مزایای پزشکان در مراکز خصوصی پرداخت می‌شود نشانگر آن است که امکان پرداخت در بخش دولتی نیز وجود دارد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: حجم خدمات انجام شده بر روی مردم در مراکز درمانی دولتی از خصوصی بیشتر است و نباید زحمات افراد فعال در مراکز دولتی زیر پا گذاشته شود.

وی افزود: پزشکان دولتی خصوصاً کسانی که تمام وقت در خدمت دولت هستند و تنها در یک مرکز فعالیت دارند، درآمد دیگری ندارند و تمام تمرکز خود را در آن مرکز گذاشته‌اند.

رئیس‌زاده در ادامه اظهار داشت: پرداخت نکردن حقوق به قشر پزشک واقعاً ظلم است زیرا زندگی بسیاری از آ‌نان را مختل کرده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: امیدواریم با اصلاحی که در ساختار بیمه‌ها صورت می‌گیرد معوقات و حقوق این قشر زحمتکش در موعد مقرر پرداخت شود.

وی گفت: جامعه پزشکی همیشه و در سخت‌ترین حوادث بحران‌ها همراه مردم بوده است لذا درست نیست به دلیل مشکلی که در آن حق با پزشکان است امور درمانی مردم در بیمارستان‌های دولتی با مشکل مواجه شود و دغدغه و بیماری آنان افزایش یابد.

رئیس‌زاده افزود: درخواست ما از کلیه پزشکان سراسر کشور در مراکز دولتی این است تا دریافت معوقات خود مانند گذشته همکاری و همراهی کنند تا مردم در خصوص درمان دچار مشکل نشوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: مسئولان شرکت‌های بیمه‌ای باید به خود آیند و قدری در پرداخت‌ها از خود تدبیر و مدیریت نشان دهند. اگر مسئولان بیمه توانایی انجام کار ندارند کناره‌گیری کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: در این شرایط سخت اصراری نیست مدیرانی که کارایی از خود نشان نداده‌‌اند در ساختار سازمان بیمه حضور داشته باشند.

رئیس‌زاده در پایان تأکید کرد: از همکاران جامعه پزشکی انتظار می‌رود به نحوی عمل کنند تا فشار بی‌تدبیری مدیران تمام سازمان‌های بیمه‌گر بر دوش مردم و بیماران نباشد و دغدغه مردم نیازمند بیشتر نشود.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)