داوطلبان هلال احمر به «سفیران اهدای خون» تبدیل شدند.

0
(0)



مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک جمعیت هلال احمر و سازمان انتقال خون صبح امروز با حضور دکتر پیرحسین کولیوند و مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور برگزار شد و حضور فعال سرخ در آن پررنگ شد. داوطلب ماه در زمینه انتقال خون در مواقع بحران.

به گزارش ایسنا، تفاهم نامه ای برای تحقق اهداف مشترک جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان انتقال خون برای تامین خون و فرآورده های خونی صبح امروز به امضای مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و رئیس جمعیت هلال احمر رسید. به نیازمندان در این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت مشترک کشورها در قالب پروژه های آموزشی و پژوهشی، علمی، فرهنگی و اجتماعی، نیروی انسانی، امکانات و ساختارهای توسعه و حمایت و استفاده از ظرفیت شبکه کشورها در سطح ملی به ویژه در بحران های ملی و منطقه ای.

گسترش ارتباطات علمی، همفکری، تبادل دانش و ارائه تجربه در قالب خدمات علمی، پژوهشی، فناوری، تخصصی و استفاده از فرصت‌های کشورها برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک به منظور ارتقای سطح دانش و آگاهی. جامعه در زمینه بهداشت و سلامت خون از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه بود. استفاده از نیروی انسانی، ظرفیت ها و توانمندی های آموزشی و پژوهشی، فناوری ها و تجهیزات یکدیگر برای رفع نیازهای متقابل برای ارتقای سطح مشارکت عمومی، توانمندسازی و توجه به سرمایه های انسانی و اجتماعی مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

افزایش مشارکت جمعیت هلال احمر ایران در اهدای خون و فرآورده های آن به ویژه در مواقع بحرانی، ارائه آموزش های عمومی و تخصصی امداد و نجات به اعضا، کارکنان، موسسات و مجموعه های تحت پوشش این سازمان برای تحقق شعار «هر خانواده نجات دهنده است» و اعتبار دوره های آموزشی ارائه شده به کارآموزان نیز در این تفاهم نامه ذکر شده است.

اجرای برنامه های مشترک در زمینه اهدای خون

در حاشیه این رویداد وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر وی با اشاره به اهمیت امضای این تفاهم نامه گفت: در آستانه روز جهانی داوطلب این موفقیت برای آغاز همکاری مشترک با سازمان انتقال خون کشور حاصل شد. این همکاری همزمان با امضای یادداشت تفاهم بین طرفین در ابعاد مختلف کلید خورد.

وی افزود: با توجه به ماهیت فعالیت هلال احمر و سازمان انتقال خون، با هدف ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و تامین خون سالم به نیازمندان و با توجه به ظرفیت داوطلبانه هلال احمر، مقرر شد برگزاری برنامه های مشترک در زمینه اهدای خون و ظرفیت داوطلبان برای اهدای خون در لحظات حساس.

همکاری هلال احمر و سازمان انتقال خون در مواقع بحران

مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون وی با تاکید بر لزوم هم افزایی بین دستگاه ها تاکید کرد: هلال احمر و سازمان انتقال خون سازمان هایی هستند که به مردم خدمت می کنند و در هر نقطه از کشور در خدمت مردم هستیم و هلال احمر نیز در کنار ما حضور فعال دارد. به مردم خدمت کرد. هلال احمر همواره با استفاده از امکانات و محیط استاندارد، داوطلبان را ساماندهی می کند و به وظایف خود در زمینه انتقال خون که می تواند موضوعی حیاتی برای کشور باشد، عمل می کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: در گذشته همکاری هایی بین کشورها وجود دارد اما این تفاهم نامه در راستای انسجام و هماهنگی بیشتر امضا شد که مهمترین قسمت آن آموزش و همکاری در مواقع بحرانی است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)