دانشجویان در جنگ ترکیبی دشمن باید پیشگام دفاع از سنگرها و مرزها باشند

0
(0)

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویی با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، گفت: این دانشگاه محل تربیت افسران متخصص و متعهدی است که باید با نگاه تمدن سازی، خود را برای تحولات دوره گذار از قدرت های تمدنی سنتی و ظهور تمدن بزرگ اسلامی، بعنوان زمینه ساز ظهور منجی موعود آماده کنند. بنابراین؛ توجه همزمان به دو مقوله مهارت آموزی و تربیت، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

فرمانده نیروی الهی هوایی ارتش با تاکید به اینکه یکی از محورهای حکم انتصاب اینجانب، فرمان فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز برای ساخت نیروی هوایی دانشمند تراز انقلاب است، تاکید کرد: در این راستا، تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی را بعنوان یک راهبرد در بخش نیروی انسانی دنبال کرده‌ایم.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری نهاجا، بیان کرد: دانشجویان عزیز، توجه داشته باشید، بدون علت نیست که فرماندهی معظم کل قوا، حضور شما دانشجویان در دانشگاه‌های افسری را یک ثروت بزرگ قلمداد می کنند چون نیروهای مسلح تامین کننده نیاز ضروری و همیشگی امنیت هستند و دانشگاه های افسری در این زمینه نقش اساسی دارند.

امیر واحدی با بیان اینکه یک معلم خلبان، دانشجوی خلبانی و یا سایر تخصص ها با توجه به هزینه بسیار بالای آموزش و تجهیزات در اختیار نه تنها فرصت و اجازه خطا کردن بلکه اجازه خطاکردن ندارند، تصریح کرد: به همین دلیل، در صورت ارتکاب اشتباه، این اتفاق در کسری از ثانیه خدای ناکرده با وقوع حادثه یا سانحه و از دست رفتن سرمایه انسانی و تجهیزاتی همراه خواهد شد.

وی افزود: تاکید می‌کنم فرزندان و همکاران عزیزم، جدیت در آموزش و ارتقای دانش تخصصی خود را بعنوان یک مسئولیت اجتماعی در برابر جامعه ای که تولید امنیتش را به شما سپرده است مد نظر قرار دهید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود، خاطر نشان کرد: نکته دیگری که لازم می‌دانم عرض کنم این است که دانشگاه همواره نقطه امیدبخش جامعه است. این امید را زنده نگه دارید و مراقب باشید به اعتماد و امید جامعه لطمه وارد نشود. به خاطر داشته باشید که مسئولیت آینده ارتش جمهوری اسلامی ایران بر عهده شماست.

امیر واحدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس، دوران پس از جنگ، حوادث طبیعی و بلایا، اربعین حسینی و در دفاع از حرم و پشتیبانی از محور مقاومت، حضور آبرومند داشته و چنین میراث ارزشمندی به شما سپرده شده است. راه مراقبت از این میراث عزیز و قیمتی، علاوه بر تلاش برای آموزش صحیح، تربیت و تقویت بنیه اعتقادی برای مرعوب و مغلوب نشدن در جنگ ترکیبی دشمن است.

وی ادامه داد: شما دانشجویان باید در کنار تربیت، بعنوان افسر جنگ سخت در جنگ ترکیبی و شناختی دشمن هم پیشگام دفاع از مرزها و سنگرهایی باشید که مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است. خانواده، حسایت های دینی، عقاید، نظام اسلامی، شعارهای اصیل انقلاب و امید به آینده روشن نظام ما، در جنگ شناختی دشمن مورد شدیدترین حملات قرار گرفته است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه برای حضور مردانه در عرصه جنگ شناختی دشمن باید از ظرفیت‌های بزرگی چون معارف اسلامی، مکتب عاشورا، الگوهای عملیاتی همچون شهیدان بابایی، صیاد شیرازی و سلیمانی بهره بگیرید تا محصول دانشگاه افسری ما دانشجوی در تراز گام دوم انقلاب، زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) و امنیت ساز باشد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)