خواننده «یار دبستانی من» درگذشت

0
(0)

به گزارش ایسنا، این هنرمند شامگاه 20 دی ماه پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند پیش از این در گفتگویی درباره فعالیت های در دست اجرا خود توضیح داد: گاهی می خواستم به افرادی که این آهنگ را گوش می دادند بگویم که این آهنگ را خوانده ام اما از کنارشان رد می شدم و با رضایت لبخند می زدم.

جمشید جم خواننده ترانه معروف «یار دوبستانی من» درباره علاقه خود به موسیقی و مسیری که طی کرده است، توضیح داد: در محرم سال 57 نزد بسیاری از بزرگان موسیقی درس خواندم زیرا می خواستم دانش بالایی از موسیقی داشته باشم. تمام موسیقی ایرانی، موسیقی فولکلور، سمفونی و… را مطالعه کرده ام. اوایل یک موتور بنزینی خریدم و لاستیک ها را از ماشین برادرم برداشتم و نوار الله اکبر زدم و دور میدان رفتم تا فضایی انقلابی در شهر ایجاد کنم. در 21 بهمن 1357 که امام خمینی (ره) فرمودند حکومت نظامی لغو شد، با اینکه گلوله خوردم، اما با مشارکت مردم حاضر شدیم و صدا و سیما را گرفتیم و سپس به رادیو و رادیو رفتیم. میدان ما در ارگ پنهان شدیم.»

وی در عین حال گفته بود: در میدان ارگ به دلیل وجود دو تانک دعوا زیاد بود، اما در آن زمان به نظامیان گفتیم این گروه مردمی است، باید رادیو را مخابره کنید و تشکر کنید. خدایا ما توانستیم رادیو را مخابره کنیم.» – به خاطر علاقه زیادی که به رادیو داشتم آنجا ماندم.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)