خمین را در روز ولادت حضرت زهرا(س)به کانون توجهات تبدیل می‌کنیم

0
(0)

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۲۳ دیماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی خمین با عنوان “بر آستان آفتاب”، با اشاره به اینکه هر موجودیت زنده انسانی دارای دو شاکله جسمی و معنوی است، اظهار کرد: شاکله جسمی، در واقع شاکله فیزیکی هر انسانی است که یک شاکله معنوی به نام شخصیت به آن تسلط دارد.

وی با بیان اینکه شاکله معنوی یک جامعه هویت اوست، گفت: هر اندازه که شاکله معنوی استوار باشد، نواقص و مشکلات شاکله جسمی چالش زا نخواهد بود، در واقع یک جامعه اگر مشکلات متعددی در پیش پای خود داشته باشد، اما هویتی برقرار داشته باشد، جامعه ای مقتدر خواهید بود و می تواند مسیر پیشرفت را ادامه دهد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه معتقدیم نظام هویتی ایران یا استان را مولفه های متعددی می توانند تقویت کنند، بیان کرد: در راس این نظام هویتی، بزرگان و شخصیت های مهم قرار دارند و مفتخریم که استان مرکزی مهد بزرگان و اسطوره هایی است که می توانند برای یک مجموعه هویتی نقش آفرینی کنند و امام راحل این نقش را به نحوی اجرایی کرد که نظامی قدرتمند را تشکیل داد که وارد چهلواره دوم شده است.

وی با اشاره به ترتیب دادن برنامه هایی پربار در هفته فرهنگی خمین که مقارن با زادروز حضرت امام راحل است این نقطه به کانون توجه ها تبدیل می شود، گفت: همانطور که در زمان ولادت امام رضا(ع) مشهد کانون توجه ها قرار می گیرد. تلاش داریم که هر ساله شهر خمین در روز ولادت حضرت زهرا(س) به مرکز توجهات تبدیل شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: فرصت بی نظیری برای شهر خمین و استان مرکزی فراهم است تا از این شخصیت برای تقویت مولفه های هویتی که جامعه به آن بسیار نیاز دارد، استفاده شود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)