خطری که عاشقان قهوه را تهدید می کند

0
(0)



ایسنا/ خراسان رضوی محققان نتیجه گرفتند که مصرف زیاد قهوه خطر کلسیفیکاسیون شریان شکمی را در افراد مبتلا به فشار خون بالا افزایش می دهد.

به نقل از مدیکال، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف زیاد قهوه با افزایش خطر کلسیفیکاسیون شریان شکمی (AAC) در افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

کلسیفیکاسیون تجمع کلسیم اضافی در شریان ها، کلیه ها یا پریکارد (غشایی که قلب را احاطه کرده است) است و می تواند خطرناک باشد. کلسیم یکی از فراوان ترین مواد معدنی در بدن است که در استخوان ها، دندان ها و جریان خون وجود دارد.

به گفته محققان، اگرچه تصور می شود مصرف متوسط ​​قهوه باعث کاهش بیماری های تهدید کننده زندگی مانند سندرم متابولیک، بیماری پارکینسون (PD)، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها می شود، اما مصرف بیش از حد کافئین ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. فشار خون بالا.

نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که برای کاهش خطر کلسیفیکاسیون شریان شکمی باید در مصرف قهوه احتیاط کرد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که ماهیت افزایش دهنده فشار خون کافئین ممکن است به افزایش خطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشار خون شدید کمک کند. محققان همچنین ارتباطی بین مصرف کمتر قهوه و کلسیفیکاسیون عروق کرونر پیدا کردند. در این مطالعه از کلسیفیکاسیون شریان شکمی به عنوان نشانگر اولیه تصلب شرایین که قبل از شروع علائم رخ می دهد استفاده شد.

این گروه داده های یک مطالعه بزرگ را که شامل بیش از 2500 نفر بود، تجزیه و تحلیل کردند. آنها از اسکن های ویژه برای بررسی مشکلی به نام کلسیفیکاسیون آئورت شکمی (AAC) استفاده کردند که می تواند نشانه اولیه بیماری قلبی باشد.

گروه دریافت کننده، کسانی که مقدار زیادی قهوه می نوشند و دارای شرایطی مانند فشار خون بالا، دیابت یا مشکلات قلبی هستند، در معرض خطر بیشتری برای ایجاد کلسیفیکاسیون شریان شکمی هستند. به عبارت دیگر، آنها باید مراقب میزان قهوه ای که می نوشند برای حفظ سلامت قلب خود باشند.

این مطالعه همچنین تاکید کرد که قهوه می تواند به طور موقت فشار خون را افزایش دهد، عملکرد عروق خونی و جذب گلوکز را مختل کند، پاسخ استرس را افزایش دهد و الگوهای خواب را مختل کند.

مصرف بیش از حد قهوه ممکن است اثرات مضری بر افراد مبتلا به کلسیفیکاسیون آئورت شکمی (AAC) داشته باشد. برخی از مطالعات افزایش خطر مرگ قلبی عروقی و مرگ ناگهانی قلبی را در افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری قلبی عروقی (CVD) که بیش از حد قهوه مصرف می‌کنند، نشان داده‌اند، اما تحقیقات بیشتری برای روشن شدن این یافته‌ها مورد نیاز است.

نتایج این مطالعه در Nutrition, Metabolism, and Cardiovascular Diseases منتشر شده است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)