/خبرهایی از جشنواره فیلم کوتاه تهران /

0
(0)

به گزارش ایسنا، دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ضمن عذرخواهی از فیلمسازان استان‌های غیر از تهران که امکان حضورشان در این دوره به دلیل کرونا فراهم نیست، در اطلاعیه ای خطاب به آن‌ها  اعلام کرد: به امید دیدارتان در جشنواره فیلم کوتاه تهران در روزهای فارغ از کرونا قول می‌دهیم که نمایندگان شایسته‌ای برای معرفی آثارتان به مخاطبان باشیم.

در این اطلاعیه آمده است:
«سی و هفتمین فصل از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در حالی طی روزهای آینده رقم خواهد خورد که ناگزیر و به اجبار زمانه ای که در آنیم، امکان گردهمایی پرشور اهالی فیلم کوتاه را به مثابه سال‌های گذشته نخواهیم داشت. با بازگشایی سینماها بارقه‌های امیدمان برای برگزاری حضوری جشنواره و نمایش آثار با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جهت سلامت مخاطبان فراهم شده است. این فرصت را ارج نهاده و علیرغم زمان محدود و دشواری‌های هماهنگی در فرصت اندک، اولین زمان را برای برگزاری مهم ترین رویداد سینمای کوتاه در خاورمیانه انتخاب کردیم.

بی شک حضور فیلمسازان و نمایندگان برحق و شایسته مان در استان هایی غیر از تهران می توانست شادمانی برپایی این جشن هرساله را برایمان مضاعف کند اما ناچاریم و شرمساریم که با وجود این خواسته قلبی امکان و شرایطی را برای میزبانی از آن‌ها در تهران طبق دستورالعمل‌های این دوره نداریم. امید است با همراهی صمیمانه و همیشگی‌تان دست ما را به گرمی در روزهای برگزاری جشنواره بفشارید و هرچند از دور، صدای ما برای رساندن پیام فیلم کوتاه که مهربانی و حیات هنری جریان‌ساز است، در سراسر ایران باشید. به امید دیدارتان در روزهای فارغ از کرونا… قول می دهیم که نمایندگان شایسته‌ای برای معرفی آثارتان باشیم.»

رزرو بلیت‌های جشنواره سی و هفتم از فردا

مخاطبان اکران‌های حضوری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران می‌توانند از ساعت 15 روز سه شنبه 30 دی می توانند به رزرو بلیت فیلم مورد نظر خود در سایت ایران تیک اقدام کنند.

مخاطبان این رویداد سینمایی برای حضور در پردیس سینمایی ایران مال و تماشای آثار جشنواره به صورت حضوری، باید علاوه بر داشتن کارت جشنواره، صندلی خود را در سایت ایران تیک به نشانی https://www.irantic.com/  رزرو کنند.

گفتنی است هر مخاطب با هر شماره تنها می‌تواند یک بلیت از هر سانس را تهیه کند. همچنین این فرآیند رزرو ویژه آن گروه از مخاطبان جشنواره است که برایشان کارت صادر و ثبت نام‌شان برای حضور در کاخ جشنواره توسط ستاد برگزار کننده تایید شده است.

این اقدام از سوی ستاد برگزار کننده سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور پرهیز از تجمع و حفظ سلامت مخاطبان و برقراری نظم بیشتر در محل برگزاری حضوری جشنواره انجام می شود.

بزرگداشت امیر لطفیان در اختتامیه

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به پاس سال‌ها تلاش و زحمت صادقانه، از امیر لطفیان عکاس، کارگردان و مستندساز پیشکسوت تقدیر می کند.
تلاش‌ها و زحمات امیر لطفیان پیشکسوت سینمای ایران در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تقدیر می‌شود.

امیر لطفیان متولد 1339 در همدان عکاس و فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران است. وی موسس جشنواره پویانمایی تهران است و مدیریت اجرایی 4 دوره از این رویداد را برعهده داشته است. ساخت برنامه های تلویزیونی «سینما4»، «سینما یک»، «مستند 4» و برگزاری مراسم های بزرگداشت متعدد، مدیر مسئولی نشریه تخصصی فیلم کوتاه و معاونت تولید انجمن سینمای جوانان ایران نیز از دیگر سوابق درخشان اوست. این هنرمند همچنین کارگردانی فیلم «تشنه نور»، مستند «سپیده عشق» با موضوع ارتحال امام خمینی(ره)، مستند «بم» درباره زلزله بم و فیلمبرداری فیلم «عبدوک» و… را در کارنامه کاری خود دارد.

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)