حق بیمه رایگان بیش از 83 درصد از جمعیت تحت پوشش لرستان

0
(0)



ایسنا/لرستان مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان از رایگان شدن حق بیمه دهک پنجم درآمدی جامعه خبر داد.

محسن اسدبیگی 25 تیرماه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: با تصویب هیات وزیران و بر اساس مفاد اجرایی بند الف ماده 70، میزان حق بیمه تا سقف 5 دهم درآمد عموم آزاد و رایگان است. بیمه شدگان می توانند با مراجعه به مراکز دولتی و ارائه خدمات تا سقف 90 درصد بهره مند شوند.

وی در خصوص نحوه پرداخت و میزان حق بیمه دهک های درآمدی جامعه ادامه داد: میزان حق بیمه دهک های اول تا پنجم رایگان است و این افراد می توانند از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به کاهش پرداختی حق بیمه در دهک 6 به 10 گفت: برای دهک 6 حق بیمه 20 درصد، دهک هفتم درآمد 30 درصد، برای 8 نفر – دهک درآمد حق بیمه 40 درصد است، برای یک دهم درآمد باید 9 حق بیمه به طور کامل پرداخت شود.

اسدبیگی با بیان اینکه بیش از 83 درصد جمعیت تحت پوشش، یعنی. 993 هزار نفر در استان حق بیمه رایگان دارند، گفت: در دو صندوق روستاییان و عشایر و (ایرانیان و بهداشت عمومی) بیش از 993 هزار نفر در قالب 5 دهک اول درآمدی جامعه هستند. حق بیمه به صورت رایگان

وی ادامه داد: در دهک اول 249 هزار نفر، در دهک دوم 249 هزار نفر، در دهک سوم 208 هزار نفر، در دهک چهارم 157 هزار نفر و در دهک پنجم 130 هزار نفر حق بیمه خود را به صورت رایگان پرداخت می کنند و از خدمات درمانی بهره مند می شوند.

مدیر کل بیمه سلامت لرستان یادآور شد: افراد فاقد پوشش بیمه ای در استان می توانند با مراجعه به باجه های طرفین قرارداد از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که نتایج ارزیابی متقاضیان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود، افرادی که نتیجه ارزیابی آنها اعلام نشده است، می توانند با یک بار برای یک بار گرفتن بیمه همگانی رایگان یا ایرانیان از مزایای پوشش برخوردار شوند. ماه از بیمه درمانی استفاده کنید.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)