حفظ منابع و هزینه ها در بودجه برای همه دستگاه ها ضروری است

0
(0)

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز سه شنبه با تشریح روند تدوین لایحه بودجه 1403 از ارائه لایحه بودجه در شورای اسلامی خبر داد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رعایت اصل 75 قانون اساسی در خصوص تطابق منابع و مصارف بودجه، رعایت این اصل مهم قانون اساسی در پرهیز از تخصیص ضروری است. وجوه برای هزینه هایی که منابع ثابتی برای آنها تامین نشده است برای همه دستگاه ها و نهادها نهایی در نظر گرفته شده است.

در ابتدای این دیدار دکتر رئیسی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) روز پرستار و مصادف شدن آن با سالروز اعلام پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام و پایان داعش در عراق و سوریه توسط سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، همچنین در پیروزی رزمندگان مقاومت فلسطین، برای بنیانگذاران و حامیان داعش در فلسطین اشغالی از خداوند متعال برای پیروزی و پیروزی دعا کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، برخی از اعضای کابینه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در راستای وظایف و وظایف وزارتخانه ها و دستگاه ها ارائه کردند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت از هماهنگی حضور برخی از اعضای کابینه در دانشگاه ها مطابق با عملکرد رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: به مناسبت روز بسیج با حضور حدود 16 نفر اعضای هیئت دولت به دانشجویان دانشگاه های تهران و امیرکبیر.

دکتر فرزین رئیس کل بانک مرکزی از توافق با دکتر علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تامین ارز واردات خودروهای برقی، تاکسی، وانت و اتوبوس خبر داد.

دکتر زاکانی شهردار تهران نیز با ارائه گزارشی از آماده سازی مترو پرند گفت: تست گرم مترو پرند روز گذشته انجام شد و این خط ریلی شهری آماده افتتاح و بهره برداری است.

دکتر زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات نیز در گزارشی از ایجاد 60 هزار شغل دانش بنیان در دو سال و نیم گذشته در دولت مردمی با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و پارک های فناوری خبر داد و گفت: در سال 1380 در دولتمردان کشور 60 هزار شغل دانش بنیان ایجاد شد. در این دولت تعداد مجلات بین المللی ایرانی نیز افزایش یافته و تعداد آنها به 364 مجله رسیده است و تلاش داریم تا پایان دوره اول دولت مردمی این تعداد را به 500 مجله برسانیم.

وزیر علوم و تحقیقات از حمایت ویژه دولت از مجلات فارسی و انگلیسی که در پروفایل بین المللی قرار دارند خبر داد و گفت: وزارت علوم 500 میلیون تومان برای حمایت از مجلات فارسی و 300 میلیون تومان برای مجلات انگلیسی اختصاص داده است.

در این جلسه آقای نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از پیشرفت فیزیکی 4 هزار و 589 پروژه صنایع انتقالی ارائه کرد و گفت: با بهره برداری از این واحدها برای 150 هزار شغل مستقیم و نزدیک به 30 میلیون تن مواد اولیه ایجاد می شود. به صورت فرآوری شده تولید شود که نقش مهمی در صادرات و ارز خواهد داشت و به ویژه باعث کاهش ضایعات و تلفات محصول می شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)