حفظ جنگل‌ها در گرو گازرسانی به روستاهاست

0
(0)

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چهار سال پیش، نامه‌ای به وزیر نفت دولت گذشته ارسال و درخواست کردیم که با توجه به کوهستانی و جنگلی بودن لرستان به خصوص شهرستان پلدختر توقع و انتظار ما این است که حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و کشور با توسعه گاز رسانی در دستور کار وزارت قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سازمان جنگل‌ها و در استان‌ها، ادارات کل منابع طبیعی تعداد محدودی از افراد را برای حفاظت از جنگل‌ها در  یک استان در نظر گرفتند که برای این مهم کافی نیستند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه گازکشی را توسعه ندهیم در مناطق روستایی، عشایری و مناطق صعب‌العبور وجنگلی مردم راهی غیر از قطع درختان و استفاده از هیزم برای سوخت و گرمایش ندارند.

کاظمی افزود: چنانچه گازرسانی به مناطق جنگلی و اهالی روستاها صورت گیرد خود مردم محافظ جنگل‌ها و بلوط خواهند بود.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه گازرسانی دستورات خوبی داده شده، بیان کرد: در حال حاضر گازرسانی به مناطق بن‌لار، زیودار زورانتل و افرینه انجام شده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چنانچه کار گازرسانی در داخل روستاها انجام شود این موضوع می‌تواند کمک شایانی به معیشت اهالی روستاها داشته باشد و سبب رفاه آسایش آنها شود.

کاظمی عنوان کرد: در استان با سرعت عملیات گازرسانی در حال انجام است و البته باید فشار را بیشتر کنیم تا مردم از این نعمت خدادادی برخوردار شوند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنانچه مردم از نعمت گاز بهره مند شوند با فرهنگ سازی، خود آنان از قطع درختان جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)