حذف ۱۹ نقطه ورودی فاضلاب به کارون تا مهرماه امسال

0
(0)



محمدرضا کرمی نژاد در آیین بهره برداری رسمی از تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که امروز، ۲۴ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز از آرزوهای دیرینه زیست محیطی منطقه بود که خوشبختانه امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این تصفیه خانه از سال ۱۳۸۷ به پیمان رفته بود و بعد از انتخاب پیمانکار که یک کنسرسیوم کویتی-ایرانی بود از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: پیمان این طرح ۱۳ میلیون یورو به اضافه ۳۶ میلیارد تومان بود که اکنون مجموع آن عددی حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است و اگر قرار بود در شرایط فعلی به پیمان برود باید چیزی معادل یک هزار میلیارد تومان هزینه می شد.

کرمی نژاد عنوان کرد: تجهیزات این تصفیه خانه بسیار مدرن و در نوع خود کم نظیر است. ظرفیت این تصفیه خانه، تصفیه ۱۱۲ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز و برای جمعیت ۵۲۲ هزار نفر است.

وی افزود: این تصفیه خانه در سال های ۱۳۹۳ ساخته شد اما به دلایل مختلف وارد مدار بهره برداری نشد و پس از این مساله خط خروجی طرح به سرقت می رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: از سال گذشته با خواست دولت سیزدهم که همه همت خود را برای حل مشکلات فاضلاب اهواز و خوزستان گذاشت کار عملیاتی شدن این طرح آغاز شد.

کرمی نژاد عنوان کرد: این تصفیه خانه از نظر کیفی در ایران و جهان کم نظیر است و از امروز به صورت رسمی وارد مدار بهره برداری شد.

کرمی نژاد در خصوص آخرین وضعیت تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز گفت: این تصفیه خانه با فاینانس خارجی و با ارزش ۳۶ میلیون یورو در حال ساخت است. مشکلاتی در بحث تمدید اعتبار وجود داشت که خوشبختانه با همراهی استاندار خوزستان حل شد.

وی افزود: خوشبختانه پیمانکار این طرح پای کار است و اعتبارات لازم در اختیارش قرار گرفته است. ظرفیت تصفیه خانه غرب اهواز حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است.

کرمی نژاد تصریح کرد: برای فاضلاب مناطقی مثل گلدشت، ملاشیه، سلیم آباد، کوی سیاحی، کروشات و… نیز در حال تملک زمین و احداث تصفیه ای خانه ای در منطقه گلدشت هستیم و با احداث این تصفیه خانه و اتمام این سه تصفیه خانه، دیگر فاضلاب به رودخانه کارون ریخته نخواهد شد.

وی ادامه داد: با تلاش هایی که در حال انجام است تا پایان شهریورماه و یا ابتدای مهرماه از ۲۴ نقطه ای که فاضلاب وارد رودخانه کارون می شود، ۱۹ نقطه حذف خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)