حدود 5 الی 6 جلسه رسیدگی به پرونده دکل نفتی برگزار شد

0
(0)
آرم قضایی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: حدود 5 الی 6 جلسه دادگاه پرونده دکل نفتی برگزار شده و امیدواریم پرونده زودتر به پایان برسد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلیمن محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا واقعا در مبارزه با فساد آنقدر قدرتمند هستیم که اموال را به بیت المال بازگردانیم، مثلا در پرونده های باک زنجانی و مه آفرید امیرخسوی و یا خاوری چه مقدار از این اموال بازگشته است؟ گفت: ما معتقدیم که خودمان را نباید با سایر کشورها مقایسه کنیم و باید خود را با آنچه باید باشیم، مقایسه کنیم. ما نهایت تلاش‌مان را کردیم و می کنیم که نه تنها اگر چیزی از بیت المال رفته، برگردد؛ بلکه باید برای مجرمان مجازات هم صورت گیرد و جزای نقدی هم گرفته شود.

وی درباره پرونده مه آفرید امیرخسروی گفت: در این پرونده تمام موارد استیفا شد و 700 میلیارد جزای نقدی وصول شد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی گفت: فساد بابک زنجانی دو مبنا داشت؛ در یک مبنا باید یک میلیارد و 427 میلیون و 500 هزار یورو بابت نفت به شرکت نفت می‌داد که نداده بود و حدوداً یک میلیارد و 200 میلیون یورو بابت پولی بود که به او داده بودند تا به پیمانکاران بدهدکه از این مبلغ 650 میلیون یورو را این فرد بابت حواله‌ای که کرده بود، پرداخت کرده بود. این موضوع را شرکت نفت و دولت قبول دارند.

وی با بیان اینکه این فرد یک دکل در خارج از کشور داشت که 79 میلیون و 500 هزار دلار ارزش آن بود که به شرکت نفت داد، گفت: مجموع بدهی وی دو میلیارد و 660 میلیون یورو بوده است که 650 میلیون یورو را قبلا پرداخته بوده و یک دکل هم به ارزش 79 میلیون دلار پرداخت کرد. حدود 600 و اندی میلیون یورو هم نفت به یک شرکت خارجی فروخته که بدهکار است و طرح دعوا شده و باید دید به پول می رسد یا خیر.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: 16 هزار و 540 میلیارد و 753 میلیون ریال هم اموالی است که از وی شناسایی و طبق نظر کارشناسی قیمت‌گذاری شده است. اقدامات دیگری هم صورت گرفته است. شرکت نفت می‌گوید این مبالغ کل طلب را پوشش نمی دهد که درست هم می گوید و مدعی است تاخیر در پرداخت هم باید لحاظ شود که می تواند دادخواست بدهد؛ بنابراین نهایت تلاش صورت گرفته و بخش عمده ای هم تا الان وصول شده است و هنوز هم تلاش ها ادامه دارد و چندین نوبت برای شناسایی اموال هیات هایی به خارج از کشور اعزام شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به پرونده دکل نفتی گفت: 5 الی 6 جلسه دادگاه در رابطه با این پرونده برگزار شده است و با تمام قوت دنبال می شود و امیدواریم هر چه زودتر پرونده به پایان برسد، اتمام جلسات دادگاه را نمی‌شود گفت.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره تبرئه سعید طوسی و مصاحبه وی با یکی از رسانه های خارجی گفت: بله، وی تبریه شد. از مصاحبه وی اطلاعی ندارم، توضیحات لازم را در مشهد دادم.

وی در پاسخ به سوالی درباره پلمب 5 صرافی بیان کرد: مجتمعی برای مسایل پولی و بانکی ایجاد شده و تلاش می شود کسانی که در این مجتمع فعالیت می کنند در رابطه با مسایل ارزی و پولی تخصص لازم را داشته باشند. برخی از بازپرس هایی که سراغ دارم تسلط بسیار خوبی پیدا کرده‌اند و آقای پسندیده زمانی که بودند بسیار به مسایل پولی و بانکی تسلط داشتند و مسوول فعلی هم تسلط دارد، اما این موضوع به این معنا نیست که ما به دانشمان اتکا کنیم؛ زیرا این مسایل طوری است که انسان باید علمش را بروز کند و مسایلی است که جدید است و باید حتما علمش بروز باشد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در رابطه با این موضوع به کمک وزارت اطلاعات 6 نفر تحت تعقیب بودند و الان نمی دانم که بازداشت شدند یا خیر.

ادامه دارد …

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)