جشنواره تجسمی فجر به افق‌های جهانی بیاندیشد

0
(0)

جشنواره تجسمی فجر به افق‌های جهانی بیاندیشدخبرگزاری فارس: جشنواره تجسمی فجر به افق‌های جهانی بیاندیشد

رئیس اسبق مرکز توسعه هنرهای تجسمی در آیین گشایش نمایشگاه مفاخر هنرهای تجسمی گفت: جشنواره تجسمی فجر از سال آینده و با تجربه ۱۰ دوره برگزاری خود باید به افق‌های جهانی بیاندیشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا،
موزه هنرهای معاصر فلسطین، میزبان بخش مفاخر دهمین جشنواره بین المللی تجسمی فجر شد.

این بخش که ساعت ۱۸ شامگاه روز یکشنبه ۱۵ بهمن در محل این موزه گشایش یافت شامل حدود ۵۰ اثر از ۸ هنرمند صاحب نام و طراز اول در حوزه های مختلف هنری است.

حسین محجوبی و حبیب الله صادقی در بخش نقاشی، فریده تطهیری مقدم در بخش سفال و سرامیک، اکبر نیکان‌پور در بخش تصویرسازی، علی دیواندری در بخش کاریکاتور، امرالله فرهادی در بخش گرافیک، عبدالصمد صمدی در بخش خوشنویسی، هادی شفاییه در بخش عکس، آثار خود را در این موزه به نمایش گذاشته اند.

در انتخاب آثار این هشت استاد از مفاخر هنر معاصر ایران، طیف وسیع و متنوعی از گرایش‌های هنری از سنتی تا نو را می‌توان مشاهده کرد.

در گشایش این نمایشگاه که با حضور سید محمدمجتبی حسینی معاونت هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شمار زیادی از هنرمندان پیشکسوت از جمله محجوبی برگزار شد، حبیب‌الله صادقی، نقاش و ریاست اسبق مرکز توسعه هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر، جشنواره دهم را برآیندی از ده سال پشتوانه تجربه ملی دانست و گفت: جشنواره تجسمی فجر از سال آینده و با تجربه ۱۰ دوره برگزاری خود باید به افق‌های جهانی بیاندیشد.

وی با تقدیر از فرهنگستان هنر و موسسه فرهنگی هنری صبا خاطرنشان کرد: برای آنکه جشنواره تجسمی فجر بازتاب و برد بین‌المللی پیدا کند، از سال آینده و با ۱۰ سال برآیند ملی، باید رو به سمت جهانی شدن حرکت کند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 18 به موزه هنرهای معاصر فلسطین واقع در خیابان ولیعصر خیابان بزرگمهر ابتدای خیابان برادران مظفر پلاک 74 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)